שוק הדירות בכפר סבא לוהט: דירת 4 חדרים ב-1.4 מ' ש'

"גלובס נדל"ן" ואלדר שיווק משיקים מדד חודשי, שינתח אזורים ומגמות בשוק הדירות החדשות ■ שוק ה"יד הראשונה" מהווה סמן לכל עסקאות המגורים ■ מחירי הדירות הממוצעים בכפ"ס יקרים ב-17% מהמחירים בנתניה, זולים ב-24% מהרצליה וזולים בכ-38% מרעננה ורמת השרון

העיר כפר סבא הצטרפה לחגיגת הנדל"ן רק ב-2006 - פריחה מאוחרת בטיימינג מנצח. עד אז התאפיינה העיר בפעילות נדל"ן מנומנמת, שפנתה בעיקר למשפרי דיור וזוגות צעירים מקומיים. ערים אחרות בשרון הקדימו אותה בכמה שנים טובות, בקידום תוכניות בנייה ופיתוח מרחיקות לכת בתחומן. המובהקת ביניהן היא נתניה, עם ממוצע מכירות של יותר מאלף יח"ד חדשות בשנה, רובן בשכונת קריית השרון. אך גם הערים הסמוכות לכפר סבא, נהנו מעליות מחירים רציפות, בזמן שכפר סבא דשדשה.

העיר כפר סבא נהנית ב-3 השנים האחרונות מנתוני הגירה חיובית. גם את הקפיצה המשמעותית ביותר במחירים עשתה כפר סבא במהלך השנתיים וחצי האחרונות. קצת אחרי כולם, אבל מדובר בקפיצה הגבוהה ביותר תוך פרק הזמן הקצר ביותר. מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים חדשה בעיר עמד ב-2006 על כ-940 אלף שקל, ב-2007 קפץ המחיר הממוצע לכ-1.2 מיליון שקל והיום עומדת מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים חדשה בעיר על כ-1.4 מיליון שקל - ממוצע המשקף עלייה של 50% בפחות מ-3 שנים.

לא בשמיים

כפר סבא לא הצטרפה לטרנד המגדלים. על אף העלייה הגבוהה בביקושים ותנופת הנדל"ן של השנים האחרונות, עיריית כפר סבא אינה מקדמת תוכניות בנייה לגובה בתחומה, אלא מעדיפה לקדם שכונות בצביון כפרי ובניה רוויה של פרויקטים בסדר גודל של עד 7-9 קומות. על פי נתוני הלמ"ס, בשנים 2005-2007 כ-75% מכלל הדירות שנבנו בעיר היו בניינים של עד 6 קומות.

במקביל, עיריית כפר סבא הינה הראשונה והחלוצה בארץ שקידמה תב"ע ירוקה בתחומה, במתחמים בהם מתרכזת המסה הקריטית של הבנייה למגורים בעיר. השכונות החדשות (60/80) מתאפיינות בצפיפות נמוכה, ריאות ירוקות, שטחי גינון ובניינים עם גגות רעפים. מיקומן של השכונות הירוקות במערב כפר סבא ובגבול רעננה, תרמו רבות למעבר של זוגות צעירים, מהרצליה ורעננה לכפר סבא.

17% יותר מנתניה

בהשוואה לערים אחרות בשרון, כפר סבא מהווה עדיין אלטרנטיבה בהישג יד גם לזוגות צעירים - לכן אין זה מפתיע שהדירה המבוקשת ביותר בפרויקטים חדשים בעיר הינה דירת 4 חדרים, שמחירה הממוצע בעיר הינו כ-1.41 מיליון שקל.

מחיר הנמצא במרחק גבוה יחסית ממתחם המגורים הענק במזרח נתניה (קריית השרון), שם רמות המחיר זולות בכ-200 אלף שקל, ונמוך מעט מהוד השרון, שם המחיר הממוצע לדירת 4 חדרים מתקרב ל-1.5 מיליון שקל, פער הנובע בעיקר מכך שמלאי הדירות החדשות בהוד השרון קטן יחסית. בהשוואה למחיר הממוצע בהרצליה, זולה כפר סבא בשיעורים של כ-24% (כ-340 אלף שקל) ומרמת השרון ורעננה, מדובר כבר בפער בשיעורים של כ-38% (למעלה מחצי מיליון שקל).

השכונות הירוקות הן ראש החץ של כפר סבא. שכונות אלו, במידה ויתפתחו בשנים הקרובות בהתאם לתב"ע המתקדמת שלהן, יהפכו לאזור המבוקש ביותר בשרון. כפר סבא מחזיקה היום בתוכניות מאושרות ועתודות קרקע לבנייה מהגבוהות באזור, ולכן צפויה להפוך לעיר הלוויין הגדולה באזור השרון המזרחי.

השכונות הירוקות צפויות לאכלס כ-5,000 יח"ד, הן ממוקמות ביציאה מהעיר, על גבול צירי התנועה. בשנתיים האחרונות הן קלטו אוכלוסייה ברמה גבוהה ונהנו מביקוש גבוה ומעליית מחיר של כ-25%.

על פי הערכות, ב-2010 תהיה עלייה מתונה של המחירים. ככל שיתקדמו עבודות הפיתוח בשכונות החדשות ותושלם הקמת השירותים הקהילתיים, במקביל לאכלוס המאסיבי, המחירים צפויים לנסוק ולהגיע לשיאם רק בשלהי 2011.

55