רשות השידור מאיימת לצמצם את שידורי החדשות המקומיות

הרשות מממנת בעצמה 6 מיליון שקל, שמעוכבים במשרד התקשורת ■ החדשות המקומיות, שאותן מפיקה רשות השידור ואשר משודרות בערוץ 98, מתנהלות כיחידה נפרדת מרשות השידור

רשות השידור מממנת את שידורי החדשות המקומיות במיליוני שקלים, זאת למרות שהן אמורות להיות ממומנות מכספי HOT ו-yes. ל"גלובס" נודע, כי כעת מאיימת רשות השידור להוריד מהדורות חדשות, לאחר שכסף שאמור היה להגיע באמצעות משרד התקשורת מחברת הלוויין, לא הועבר. מדובר בכ-6 מיליון שקל מתמלוגי חברת yes למדינה.

החדשות המקומיות, שאותן מפיקה רשות השידור ואשר משודרות בערוץ 98, מתנהלות כיחידה נפרדת מרשות השידור. למרות שהרשות נאלצה לממנם מכיסה, תנאי ההעסקה של 150 העובדים ביחידה הם שונים והם אינם סופגים את הקיצוצים האחרונים ברשות השידור. עורך בחדשות המקומיות מרוויח בין 14 ל-23 אלף שקל ברוטו, יותר מעורך בחטיבת החדשות של ערוץ 1, וחלקם גם מחזיקים ברכבים, בניגוד לעמיתיהם ברשות.

ההסכם להפקת החדשות המקומיות קובע, כי עלותן היא 25.5 מיליון שקל. על-פי ההבנות, כסף זה אמור להיות ממומן מתמלוגי שתי החברות. חברת HOT אמורה להעביר את עיקר הסכום, בהתאם לגובה תמלוגיה המשתנה, וחברת yes אמורה להעביר את היתר. על-פי כללי מועצת הכבלים והלוויין חלקה של yes צריך להיות מועבר באמצעות משרד התקשורת.

HOT העבירה מקדמות ל-19 מיליון שקל בעוד שטרם נתקבל חלקה של yes, למרות שהחברה העבירה את הכסף לרשויות המדינה.

ברשות השידור אמרו היום (ה'): "אם העניין לא יוסדר, רשות השידור תהיה רשאית לצמצם את היקף ההפקה של החדשות המקומיות ובכלל זה להפחית במספר המהדורות המקומיות, באופן שיותאם למסגרת התקציבית שתועבר לרשות. עוד יודגש, כי רשות השידור משמשת לעניין החדשות המקומיות כמפיקה בלבד, ולא מוטלת עליה כל חובה חוקית בעניין".

מ-yes נמסר: "חברת yes שילמה את כל התחייבויותיה למדינה".

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר כי "בימים האחרונים הוסדר אופן קבלת התמלוגים וביומיים הקרובים הנושא ייסגר".