המלונות המעוצבים בעולם

רשת Design Hotels החדירה קונספט נועז לעולם המלונאות: לא עוד תאגיד כבד, אלא מלונות בוטיק אינטימיים, שעליהם חתומים מעצבים כמו קארים ראשיד ופיליפ סטארק. מלון ממילא בירושלים הוא בין 30 המאושרים שהצליחו להתקבל לשורות הרשת ב-2009, מה שהופך אותו ל- Design Hotel הראשון במזרח התיכון. לפניכם כמה מהמצטרפים האחרונים לרשת

כבר שנים שחדרי המלון ברשתות הענק הבינלאומיות הולכים ומאבדים מיוקרתם.

מחפשי הריגושים, בעלי הטעם הטוב, מעדיפים את המלון שלהם פחות צפוי ויותר מסעיר ומעניין, לפעמים גם על חשבון ההידור.

את הצורך הזה זיהה קלאוס סנדלינגר לפני 17 שנה, וייסד את רשת Design Hotels העולמית. הרשת הכניסה קונספט חדש ונועז לעולם המלונאות: לא עוד תאגיד מסחרי גדול וכבד, אלא מלונות בוטיק אינטימיים, שכל אחד מהם יחיד ומיוחד.

יותר מ-300 בתי מלון פנו ב-2009 בבקשה להיכנס לרשת הבינלאומית היוקרתית "דיזיין הוטלס". מלון ממילא בירושלים היה בין 30 המאושרים שהצליחו להתקבל לשורותיה, והוא מתהדר כעת בתואר דיזיין הוטל הישראלי הראשון, ואף המלון הראשון של הרשת במזרח התיכון.

ברשת דיזיין הוטלס חברים כיום 184 בתי מלון, ביניהם טירות עתיקות באירופה ובקתות צפות במזרח הרחוק; בתי מלון שעליהם חתומים מעצבים כמו קארים ראשיד ופיליפ סטארק. המלונות מתפרשים מגואה שבהודו עד פריז וסאן טרופז, מלונדון ועד ניו-יורק, ממקסיקו סיטי ועד הוליווד.

(www.designhotels.com)

Crosby Street Hotel, New York

"בתי מלון הם חללים חיים, לא מוסדות קפואים ונפוחים" אומרת קית קמפ, שיחד עם בן זוגה, טים, חולשת על קבוצת מלונות פירמדייל הבינלאומית. אלופי השיק והמלונאות החדשה מלונדון חצו את האוקיינוס ופתחו את מלון קרוסבי סטריט הניו יורקי, ברובע הבשר, שהפך בעשור האחרון למקום הכי נכון בעיר. 86 חדרים וסוויטות, כל אחד מהם ייחודי באביזריו משדרים שיק אלגנטי וביתי. כולם מצוידים במיטב הטכנולוגיה, מתחנות עגינה לאייפוד ועד למסך המדיה עם חיבור לאינטרנט מהיר. התקרות הגבוהות שהותירו אחריהם מחסני האריזה ששלטו בשטח לפני שהפך הבניין למלון מעניקות לחללים את החספוס הנחוץ, כדי להרגיש ניו יורק כמו שצריך.

מס' חדרים: 86 פרט לחדרי כנסים ואירועים חבוי במלון גם אולם קולנוע ל-100 איש מחיר: 525-3,795 דולר לזוג

El Palaulet Living Barcelona

מלון בן 6 דירות בלבד, כל אחת מהן משתרעת על פני כ-150 מ"ר וכוללת שתי סוויטות מאובזרות ברוב פאר. המלון ממוקם בפסאיג דה גרסיה האופנתי, בבניין היסטורי שבנה האדריכל המודרניסט פר פאלקז ב-1906. כמו ארמון המוזיקה בעיר ובנייניו המפורסמים של גאודי, גם המלון מצטיין בשילוב מקסים של ארכיטקטורה מודרנית עם עיטורי ארט-נובו מפורטים בהגזמה. לאלה תוסיפו ריהוט בעיצוב יוקרה עכשווי, אביזרים ממיטב החידושים והטכנולוגיה, בריכת שחייה וספא פרטי קטן על הגג.

מס' חדרים: 6 דירות מחיר: 854-557 אירו לדירה

Boundary London

מלון באונדרי הוא אחת היוזמות האחרונות של סר טרנס קונרן, גורו עיצוב שיסד בשנות ה-70 את רשתות הביטאט הבריטית וקונראנ'ס האמריקנית, שהפכו למכתיבות טעם. המלון שנפתח ביוני 2009 באזור שורדיץ' המתפתח, התאים את עצמו לסביבתו האמנותית. הוא מאובזר ב-12חדרים על פני שתי קומות, כל אחד מהם בעיצוב אלגנטי אך מוטרף ואין בו שניים דומים. כל אחד מהחדרים מוקדש להשראת מעצב או תנועה אמנותית משפיעה, מ"הבריטים הצעירים" ועד הבאוהאוס, איילין גריי ולה קורבוזייה.

מס' חדרים: 12 חדרים, 5 סוויטות מחיר: 140-400 ליש"ט לזוג

The New Majestic Singapore

המלון ההיסטורי ברחוב צ'יינה טאון, שהיה פעם מפלטם של בני הטובים ופילגשיהם, שימר משהו מאופיו הפרוע כשהפך למלון בוטיק מעוצב ועדכני. שילוב מלא חדווה של עתיק וחדשני בחללים הציבוריים ואלה רק מכינים את הקרקע להפתעה שממתינה לאורחים בחדרים פנימה. כאן נשאבים חלק מהרעיונות העיצוביים מהפנטזיות של תרבות ה"love hotels": חדר אקווריום בגווני תכלת, ובמרכזו אמבט זכוכית, ציורי קיר פסיכדליים סביב מיטות מרחפות באוויר, ודמויות מאוירות בניאון. חלונות זכוכית שנפערו בתקרת המסעדה נושקים ומשקיפים מלמטה על קרקעית בריכת השחייה, כשהשוחים עוברים ומצלים על שולחנות הסועדים.

מס' חדרים: 30 מחיר: 400-800 דולר לזוג

ממילא, ירושלים

מלון ממילא מקבוצת אלרוב נפתח ביוני 2009, כחלק מקומפלקס אורבני שלם שחידש את רחוב ממילא הירושלמי, והפך אותו לטיילת להולכי רגל, בשילוב מוקדי מסחר ומגורי יוקרה. את התכנון האדריכלי של המלון הוביל האדריכל הישראלי והבינלאומי משה ספדי ועל עיצוב הפנים ניצח המעצב והאדריכל האיטלקי הידוע פיירו ליסוני. הקרבה לעיר העתיקה, הקונספט היוקרתי והעיצוב המוקפד פעלו לטובת ממילא בבואו להצטרף לרשת דיזיין הוטלס.

מס' חדרים: 194 מחירים: חדר לזוג: 365-500 דולר סוויטה: 750-1,400 דולר

Habita Monterrey Mexico

"האביטה מונטריי" זכה לאחרונה בתואר "מלון השנה" של מגזין העיצוב הבינלאומי Wallpaper. המלון שוכן למרגלות רכס סיירה מדרה המפורסם של מקסיקו, והנוף הנשקף תופס חלק מרכזי מהחוויה. במבט מבחוץ נראה בניין המלון בהשראת שנות ה-60, מתעגל ועשוי פתחים. מבפנים העניק לו המעצב הצרפתי ז'וזף דירנד מראה אולטרה מודרני, בגווני שחור-לבן ואפור. הבריכה שעל הגג, הבר ואזור הישיבה המרווח שלצידה, משקיפים אל נוף ההרים והקניונים הדרמטי.

מס' חדרים: 28 חדרים, 10 סוויטות ופנטהאוז יוקרתי אחד, המצויד בחדר כושר פרטי. כמו מרבית המלונות ברשת דיזיין הוטלס, הוא כולל חדרי ישיבות ועסקים

מחיר: 195-975 דולר לזוג

Maison Moschino Milan

חלומות ופנטזיות קמים לתחייה בבניין שהיה תחנת רכבת היסטורית, מ-1840, והופך בימים אלה למלון הכי מטורף במילנו, עיר העיצוב. כל אחד מהחדרים זוכה לטיפול פרטני ועיצוב פנטסטי משלו, בידי צוות הקריאיטיב של מותג האופנה היוקרתי Moschino. באולם הכניסה מתנוססת מנורת ענק בהשראת שמלת האהיל המפורסמת של המותג. החוט המקשר בין החדרים עובר גם הוא בין מוטיבים של שמלות שגדלו לממדי ענק הגולשות כאפיריון מהקירות אל המיטות והשטיח, עלי כותרת מרפרפים קלות מהתקרה דרך השנדליר ועד לכיסוי המיטה או יער פיות עוטף את החדר.

מס' חדרים: 63 חדרים ושתי סוויטות מחיר: 230-610 אירו לזוג

Nordic Light Stockholm

הזוהר הצפוני שעל שמו נקרא המלון הוא חלק ממופע האורות המוקרן מהמלון, ומושך את עיני העוברים ושבים.

בארץ שבה מחצית השנה חשוכה, שימוש באור בעיצוב הוא הברקה. הארכיטקט רולף לופנברג ומעצבי הפנים לארס פיל ויאן סודר הסבו בניין משנות ה-70 בלב העיר ל"הצהרת עיצוב מודרנית", עם רהיטים המאזכרים את השלג והקרחונים המולכים בסביבה הסקנדינבית, גווני לבן שולטים, ועליהם מוקרנים אורות "חמים". בתוצאה ניכרת גם השפעת הטרנד של "ארמונות קרח" עונתיים, שאחד מהם כיכב בין היתר באחד מסרטי ג'יימס בונד האחרונים.

מס' חדרים: 175 מחיר: 213-600 דולר לזוג