משרד הבינוי והשיכון והמינהל ישווקו כ-3,000 יח"ד בראש-העין

השכונה תכלול גם משרדים ומסחר ותהווה חוליה מקשרת בין העיר הקיימת לשכונות החדשות, עמן היא נמנית במסגרת תוכנית-האב לראש-העין ■ תוכנית זו הצריכה שינוי ייעוד מאזור חקלאי בעיקרו לצורך מגורים ומסחר

תוכנית של מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון לכ-3,000 יחידות דיור בראש העין אושרה למתן תוקף בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז, מה שמאפשר התחלת שיווקן.

המינהל ומשרד הבינוי, בראשות השר אריאל אטיאס, ישווק את המגרשים בשטח של כ-740 דונם הנמצא בדרום-מזרח ראש העין. השכונה תכלול גם משרדים ומסחר והיא תהווה חוליה מקשרת בין העיר הקיימת לשכונות החדשות, עמן היא נמנית במסגרת תוכנית האב לראש העין.

לתוכנית זו הוגשו ב-2008 שלוש התנגדויות עיקריות, של רשות שדות התעופה, של רשות העתיקות ושל עמותת "עיר איכות" של תושבים המתגוררים סמוך לשטח התוכנית.

תוכנית זו הצריכה שינוי ייעוד מאזור חקלאי בעיקרו לצורך מגורים ומסחר. כחלק מהתנאים לאישור התוכנית נקבע הצורך בתחילת ביצוע קו ביוב מאסף דרומי. לאחר שהתברר לוועדה המחוזית כי אושר מימון והועבר תקציב לביצוע מתקני הביוב הנדרשים בראש העין לשם הקמת השכונות החדשות במזרח העיר, השתכנעה הוועדה המחוזית כי ניתן לבטל תנאי זה לאישור התוכנית וכי יתר התנאים למתן היתרי הבניה להשלמת מערכת הביוב יישארו ללא שינוי.