בוטלה בקשת הוט לקבלת רישיון ISP

הנימוק של משרד התקשורת: החברה לא העבירה תוכנית עסקית כפי שנדרשה

משרד התקשורת ביטל את בקשת הוט לקבלת רישיון ISP (ספק אינטרנט), לאחר שהחברה, בניהולו של הרצל עוזר, נמנעה מלהעביר תוכנית עסקית כפי שביקש. המשמעות: הוט תידרש להגיש בקשה חדשה, והתהליך יעוכב בשבועות ארוכים. משרד התקשורת הודיע על כך להוט היום (ד') בבוקר, וכן הודעה הופצה לגורמים רבים בתוך המשרד.

מתן רישיון ה-ISP להוט עורר במשרד התקשורת דיונים רבים, וישנם חילוקי דעות עמוקים לגבי התנאים לפיהם תקבל החברה את הרישיון שלה. מנהלות מאבק חריף במשרד התקשורת כדי שזה יחמיר את התנאים למתן הרישיון. כך הוט לא תוכל לנצל את כוחה כבעלת תשתית, ולא תוכל להציע סלי שירותים באופן שימשוך לקוחות של סמייל ונטוויז'ן אליה.

המחלוקות מחריפות

השימוע שהוציא משרד התקשורת בעניין הקצין את המחלוקות בתוך המשרד, כתוצאה מכך התבקשו הוט, נטוויז'ן וסמייל להופיע מחדש ולהציג את עמדותיהן בפני ועדת הרישוי של המשרד, שאמורה להנפיק את האישור לרישיון.

בד בבד, התבקשה הוט להציג את התוכנית העסקית שלה למשרד התקשורת, כדי שניתן יהיה לבדוק אותה, להבין מהן תוכניותיה וכיצד היא מתכוונת להיכנס לשוק. מסיבות לא ברורות הוט לא שלחה את התוכנית העסקית למשרד.

נזכיר כי במשרד התקשורת נערכו לאפשרות שהחתימה המאשרת את רישיון ה-ISP של הוט יעבור משר התקשורת, משה כחלון, לשר אחר. לכחלון יש הסכם ניגוד עניינים בשל העובדה שאחותו משמשת בתפקיד סמנכ"ל בהוט. על כן אם קיימת מחלוקת בתוך הדרג המקצועי, כחלון מנוע מלחתום. אך אם הדרג המקצועי יהיה שלם עם הנושא ויציג עמדה אחידה, אין בעיה עם כך. לאור ביטול הבקשה של הוט, המחשבה להעברת הטיפול בנושא לשר אחר במקומו של כחלון יורדת מהפרק.

מהוט נמסר בתגובה: "ככל הנראה במשרד התקשורת יד ימין אינה מבחינה במעשיה של יד שמאל. לפני כשלושה שבועות הוגשה תוכנית עסקית מסודרת לאגף הכלכלה במשרד, וזאת לבקשת מנכ"ל המשרד. על כן החלטת המשרד תמוהה, ומרמזת יותר מכל על מכלול האינטרסים הבוחשים בעניין זה. הוט מתכוונת לפנות למשרד ולערער על החלטה זו".