עליות בכל המדדים בעקבות וול סטריט

יום המסחר הראשון לשבוע בבורסה בתל אביב הסתיים בעליות של כל המדדים. המגמה החיובית באחד העם נרשמה לאחר שבסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב בעליות שערים. נזכיר כי את שבוע המסחר הקודם, שהתאפיין בתנודתיות, סיכם המעו"ף בירידה של 1.3%.

מנתוני בנק ישראל שפורסמו היום, עולה כי בחודש פברואר עלתה יתרת החוב של הסקטור העסקי ב-0.7% (5.3 מיליארד שקל) לרמה של כ-737 מיליארד שקל. לפי הבנק, הסקטור העסקי ביצע בחודש מארס הנפקות אג"ח בהיקף של כ-2.3 מיליארד שקל, מהם כ-800 מיליון שקל באג"ח לא סחירות, ובכך הגיעו הנפקות המגזר העסקי מתחילת השנה לכ-5.5 מיליארד שקל.

בנק ישראל פרסם היום גם את סקר החברות והעסקים לרבעון הראשון של השנה, וציין כי במהלך הרבעון "המשיכה הפעילות העסקית להתרחב, בהמשך להתרחבות ברבעון הקודם".

נייס ופריגו הובילו העליות במעו"ף

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה חיובית, כשמדד התל בונד 60 סיכם את המסחר בעלייה של 0.1%. המסחר באג"ח הממשלתיות הסתיים בירידות: סדרות השחרים איבדו עד 0.3%, והגלילים השילו עד 0.2%.

כמדי יום ראשון גם היום לא התקיים מסחר במטבע חוץ. האופציות על הדולר שיקפו לו ירידה של 0.56% לשער של 3.722 שקל.

בסיום יום המסחר רשם מדד המעו"ף עלייה של 0.7% ונסגר ברמה של 1,208.54 נקודות. מדד ת"א 100 טיפס ב-0.8% לרמה של 1,138.66 נקודות, ומחזור המסחר היה נמוך מהממוצע והסתכם ב-1.5 מיליארד שקל.

את המגמה החיובית במעו"ף הובילו מניות נייס ופריגו שזינקו ב-2.8% כל אחת, ומניית החברה לישראל שהתחזקה ב-2.5%. המשקיעים במניית פריגו ממתינים לפרסום דו"חות החברה הצפוי ביום חמישי הקרוב.

המניה הסחירה ביותר היום הייתה טבע שריכזה מחזור של 221 מיליון שקל והובילה את הירידות במעו"ף, כשנחתכה ב-2.5%. המניה נסחרה בניגוד למגמה על רקע הערכות, כי קיימת אפשרות שטבע תיאלץ לשלם פיצויים לפייזר בגלל השקת גרסה גנרית לתרופת הפרוטוניקס, וזאת לאור פסיקת בית משפט בארה"ב מסוף השבוע.

בבית ההשקעות לידר פרסמו היום התייחסות לשוק התקשורת הישראלי, וציינו כי הם מחזיקים בהמלצות חיוביות לסלקום ובזק, ולעומתן לגבי פרטנר הם "חוששים ממשוואת הסיכוי-סיכון נוכח האתגרים העומדים בפניה". מניות סלקום, פרטנר ובזק נחלשו ב-0.7%, 0.5% ו-0.1% בהתאמה.

מדד הבנקים התחזק היום ב-1.3%, כשמניות הפועלים ולאומי עלו ב-1.7% ו-1.2% בהתאמה.

מדד הנדל"ן טיפס ב-1.1%. בין מניות המגזר בלטה שיכון ובינוי, שעלתה ב-2.2%.

בבנק הפועלים פרסמו היום התייחסות למניית גזית גלוב, והותירו את ההמלצה עליה ב"תשואת יתר", תוך שהעריכו כי החברה "תמשיך בשנים הקרובות להתרחב, ולהציג גידול בהיקף ההכנסות וברווח הנקי". מניית גזית גלוב טיפסה ב-1.5%.

מדד התל טק עלה היום ב-2.2%. בין מניות הטכנולוגיה, טאואר עלתה ב-1.7% על רקע עדכון החברה מסוף השבוע, על הסכם השקעה של 35 מיליון דולר שתבצע קרן יורקוויל בחברה תמורת הקצאת מניות.

מדד הביומד הוסיף לערכו 1.7%. הדסית ביו בלטה בזינוק של 10.7%.