תקדים בביהמ"ש: מוסף "דה-מרקר" יגנוז כתבה שהשמיצה את אביב בושינסקי

תוסר מארכיון האתר העיתון והכתב יפצו אותו ב-25 אלף שקל

בהחלטה תקדימית הורה אתמול (א') בית משפט השלום בראשון לציון לעיתון "הארץ" להסיר מארכיון אתר האינטרנט של מוסף "דה-מרקר" כתבה שבה הוצאה דיבתו של איש העסקים אביב בושינסקי, ולגנוז אותה. בנוסף, קבע השופט יחזקאל קינר, שאסר את הפצת הכתבה, כי על "הארץ" ועל העיתונאי גיא לשם, שחיבר את הכתבה המשמיצה, לפצות את בושינסקי ב-25 אלף שקל.

"בושינסקי הוא איש עסקים בעל רקורד ציבורי ועסקי נכבד. הרקורד שלו 'נקי', ואילו בכתבה באתר 'דה-מרקר' הוא הוצג כמי שפנה אל בעל רקורד מפוקפק בחיפושיו אחר משקיעים לחברה שבה כיהן כיו"ר", כתב השופט. "בעיני הקורא הסביר היה בפרסום כדי להשפיל את התובע, לבזותו, ואף לפגוע בעסקיו ובמשלח ידו", הוסיף.

עובדות שקריות וחצאי אמיתות

בכתבה שפורסמה ב"דה-מרקר" ב-19.4.2007, כתב לשם כי בושינסקי, שכיהן כיו"ר דירקטוריון חברת ליפוייב המפתחת מוצר רפואי לטיפול בפצעי לחץ, גייס באמצעות קשריו הפוליטיים בתור משקיע לחברה עסקן ליכוד מפוקפק בשם יצחק קויפמן. בכתבה נטען, בין היתר, כי "בעוד שבושינסקי נסע בעולם, קויפמן דאג להעלאת ערך המנייה של החברה, כאשר בין החשדות הנבדקים על ידי הרשות לניירות ערך נבדק חשד להרצת המנייה".

באמצעות עו"ד יורם מושקט ואורין אשכולי, הגיש בושינסקי תביעה נגד "הארץ" ולשם, ובה טען כי הכתבה הכפישה אותו בכך שהציגה אותו באופן שקרי כאיש קש המסתיר מידע ממשקיעים לשם הרצת מניות וגריפת רווחים. בכתבה ב"דה-מרקר", טען בושינסקי, "נכללו עובדות שקריות ושגויות וחצאי אמיתות שנכתבו באופן זדוני, רשלני ומרושע".

מנגד, עיתון "הארץ" טען כי בכתבה לא היה כדי לפגוע בבושינסקי, ש"מעדיף לעסוק בניואנסים ובזוטי דברים, שאיש, זולתו, לא היה מייחס להם חשיבות".

בנוגע להחלטתו להורות ל"הארץ" להסיר את הכתבה מארכיון הכתבות שבאתר האינטרנט של העיתון, ציין קינר: "'הארץ' נמנע במשך שנים לבצע את התיקונים המתבקשים בכתבה. כל אותו זמן הוסיפו הם להתפרסם באינטרנט, וכפי שסיפר בושינסקי, הקשת שמו הובילה לכתבה כאחת התוצאות הראשונות. גם התנהגות זו של 'הארץ' מצדיקה הסרת הכתבה במלואה מהאתר". (ת"א 2164/07).