2009 הייתה אחת השנים הקשות לעיתונות המודפסת היומית בעולם, והעיתון הבכיר בישראל לא הצליח להתחמק מהמגמה העולמית. זאת, למרות שהוא עדיין בעל רווחיות נאה ומחזיק ב-ynet, אתר החדשות המוביל בישראל. לצד תהליכים עולמיים של פניית קוראים לאינטרנט וירידת ערך המותגים המודפסים, התמודד "ידיעות" במהלך השנה עם תהליך ישראלי פנימי של התעצמות "ישראל היום", עיתון חינמי שמתרומם בעזרת רוח גבית עזה מהמיליארדר שלדון אדלסון.
"ישראל היום" אמנם מזוהה פוליטית ומידת השפעתו יחסית לעיתונים המסורתיים פחותה, אבל העובדה כי הוא מחולק בחינם מהווה סיכון לעיתונות המודפסת היומית, שנמכרת בכסף. הסיכון מעט גדול יותר עכשיו, כשהחינמון נכנס גם לנישת מוספי סוף השבוע, הנחשבת לרווחית במיוחד בתחום העיתונות היומית. על מנת לשמור על מעמדו, השקיע ידיעות סכומים גדולים בשיווק מסיבי של העיתון, וגם עובדה זו משפיעה על ערך המותג שלו, שדורש עכשיו תחזוק גדול יותר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.