להתראות קרליבך, שלום רמת החי"ל: רכיב מחפש בית ל"מעריב"

מסתמן סופו של עידן: עיתון "מעריב" צפוי לעזוב את מקום מושבו המיתולוגי סמוך למתחם השוק הסיטונאי בצומת קרליבך בתל אביב, לאחר שהשותף החדש בעיתון, זכי רכיב, החל להתעניין בשטחים פוטנציאליים ברמת החי"ל שבצפון-מזרח העיר, כך נודע ל"גלובס".

ד"ר זכי רכיב, מיליונר ההיי-טק שצפוי בסוף החודש להשלים את עסקת כניסתו כשותף שווה בשליטה בעיתון "מעריב", החל לאחרונה לגשש אחר מיקומים מתאימים לעיתון באזור העסקים של רמת החי"ל, כולל מפגשים עם אנשי מקצוע לייעוץ על שטחים רלוונטיים. רכיב טרם בחר במיקום ספציפי.

עם השלמת עסקת שותפותו של רכיב ב"מעריב" הוא יחזיק ב-44% מהעיתון, והכשרת הישוב שבשליטת עופר נמרודי תחזיק אף היא ב-44%. הציבור יחזיק ב-12% הנותרים.

כבר בוועידת התקשורת של "גלובס", שנערכה בחודש שעבר, אמר רכיב בראיון לעורך "גלובס" חגי גולן כי "אנחנו נרצה לעבור למקום חדש. זה גם חלק מההתחדשות שלנו ומהחדשנות שנרצה להכניס. נרצה לעבור למקום שיש בו גם היי-טק וגם מדיה, ויש כאלה מקומות בישראל". רמת החי"ל אכן מתאפיינת בשוכרים מתחומי ההי-טק והתקשורת.

כזכור, הכשרת הישוב רכשה במארס 2009 את בית מעריב תמורת 32.5 מיליון שקל. לפי מתווה העסקה נקבע שהיא תשכיר את המבנה לעיתון תמורת 212 אלף שקל לחודש, שחושבו לפי 35 שקל למ"ר עבור משרדים ושטח מסחרי. הסכם שכירות זה נחתם לתקופה של שנתיים עם אופציית הארכה של שנה בכל פעם. לפי הסכם זה צפויה תקופת השכירות להסתיים במארס הקרוב.

שטחו הבנוי של בית מעריב, שמצוי בצומת הרחובות מנחם בגין, קרליבך והחשמונאים, הוא כ-9,000 מ"ר והוא מתנשא לגובה של חמש קומות מעל קומות מרתף.

יותר מ-20 קומות

ל"גלובס" נודע כי התוכניות של הכשרת הישוב למבנה בית מעריב מצויות לפני דיון להפקדה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב. תוכניות אלה מתייחסות למגדל משרדים חדש שיוקם במקום המבנה הקיים ושיתנשא לגובה של יותר מ-20 קומות. במסגרת תוכניות אלה מתוכנן להיבנות גם מעבר תת-קרקעי לרכבת הקלה העתידית של תל אביב ובו שטחים מסחריים.

רכיב חתם בתחילת חודש מארס האחרון על מזכר הבנות עם משפחת נמרודי, לרכישת אופציה לאחזקה שווה בשליטה ב"מעריב" תמורת 15 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 35 מיליון דולר לפני הכסף. העסקה היא בת שלושה שלבים: 10 מיליון דולר תמורת 22.5%, עוד 5 מיליון דולר עבור עלייה ל-30%, ובשלב השלישי אופציה להשוואת השליטה עם נמרודי. כמו כן, רכיב ימונה ליו"ר הדירקטוריון.

בעיתון "מעריב" אישרו כי רכיב בודק כמה מיקומים רלוונטיים.