יומני היקר

הם משקיעים בכתיבה כמה שעות ביום, מחכים לתגובות מהגולשים וחלקם אפילו עושים מזה כסף. "גלובס" סוקר עשרה כותבי בלוגים בולטים ברשת הישראלית ובודק האם בשנת 2010 בלוגים יכולים להפוך למקצוע או שהם נשארים עדיין ברמת התחביב. צלילה לבלוגוספירה

הורות

ריקי כהן

קורות האם האובדת

על הבלוג: את הבלוג "קורות האם האובדת" פתחה ריקי כהן (41) ב-2003, במקביל לכתיבת טור אישי ב-ynet, כשטרנד הבלוגים בישראל היה בחיתוליו. לפני כשנה פתחה בלוג קולקטיבי - "אימהות אובדות", במטרה לתת במה רחבה יותר להורים, ובפרט לאימהות, שרוצות לשתף בחוויות ההורות.

התמריץ לפתוח בלוג: "הגעתי לתפקיד האימהות ללא נרטיב שהלך איתי שנים, וחיפשתי מקום לשתף בחוויות האמיתיות. כשהתחלתי לכתוב הייתי הראשונה שהעזה לחשוף את ההתלבטויות וההתחבטויות הכרוכות באימהות, והתחלתי לשתף בחוויות שלעיתים נתפסו כמעוררות מחלוקת. עד אז נהוג היה לומר שילדים ומשפחה זה עניין קדוש".

זמן השקעה: "כמה שעות ביום. מעלה שלושה-ארבעה פוסטים בשבוע".

תחביב או מקצוע: "אני רואה בזה שליחות".

פרנסה: "אני לא מתפרנסת מזה. אין בבלוג שלי פרסומות ואני לא אוהבת את הסביבה המסחרית סביב בלוגים, ובפרט בלוגים של אימהות. אבל, פה ושם זה מייצר פרויקטים צדדיים".

בלוג מומלץ בתחום: "בלינג בלינג - משלב גישה יותר הומוריסטית על האימהות".

עוד משהו: "כתבתי פוסט חושפני על אימא שלי, והייתי בטוחה שהיא לא נגישה לאינטרנט. לתדהמתי, גיליתי טוקבק ממנה, שגילה שעל חלק מהדברים היא כעסה. הייתי צריכה לפייס אותה וזה לא היה פשוט להתמודדות. היום אותו דבר קורה לי עם הבן שלי, שמגלה שאני כותבת עליו בפייסבוק".

כתובת: momjob.co.il

קולנוע

על הבלוג: יורם שפר (42) התחיל את דרכו ברשת ב-2002, כאשר הקים פורטל שעסק בתחום הקולנוע התיעודי, והתמקד בעיקר בחדשות בתחום וסיקור אירועים. שנה מאוחר יותר הקים שפר גרסה עברית לאתר וב-2008 הפך הפורטל לבלוג רשמי. כיום מתמקד הבלוג בהיבט הפרשני של התעשייה ובקשר שבין אינטרנט, מדיה חדשה וקולנוע, ופחות בביצה המקומית.

התמריץ לכתוב בלוג: "התחלתי לשעמם את עצמי עם הדיווחים היבשים על תעשיית הקולנוע הדוקומנטרי, וחשבתי שיותר מעניין שאתחיל להביע דעה ואביא לקוראים ערך מוסף".

זמן השקעה: "קשה לכמת את זה - אני מעריך שכארבע שעות ביום. משתדל להעלות שניים-שלושה פוסטים בשבוע".

תחביב או מקצוע: "תחביב מובהק. אבל במקצועי אני גם עוסק בתחום - עורך, מפיק ומביים סרטים דוקומנטריים".

פרנסה: "התחום שבו אני עוסק הוא מאוד נישתי ולכן אני לא סבור שיהיה אפשר להרוויח מהבלוג כסף. אני משלב מעט פרסומות גוגל אבל זה לא ממש מייצר לי הכנסות".

בלוג מומלץ בתחום: "lanceweiler.com - יוצר שמוביל את הסיקור בכל הנוגע לקשר בין קולנוע וניו-מדיה".

עוד משהו: "אודי בן אריה, מרצה באוניברסיטת תל-אביב וחבר טוב שלי, סיפר לי שסטודנטים התחילו לצטט דברים שקראו באתר שלי, במסגרת עבודות שהכינו. זה כמובן מאוד הפתיע והחמיא לי. יוצרי קולנוע אינם קלי כתיבה ובקושי מגיבים, אז לפעמים נדמה לי שאני כותב לקיר אטום. זה הבהיר לי שלא".

כתובת: docmovies.com/he

טכנולוגיה

על הבלוג: גל מור (38) הקים את הבלוג ב-2006 כבמה אישית, במקביל להיותו עורך ערוץ המחשבים ב-ynet. כיום יש עשרות כותבים ועורכים בבלוג, אבל מור נשאר הכותב העיקרי.

התמריץ לפתוח בלוג: "חיפשתי אחר מקום שבו אוכל לתת ביטוי לדברים שמעניינים אותי ולמתג את עצמי בתחום. מה שמייחד את הבלוג הוא העובדה שהוא לא רק מדווח אלא מתמקד בפרשנות וניתוחים, במטרה לתת ערך מוסף.

"לעיתים פוסט יכול אפילו להיות שתי שורות, או רק תמונה. המטרה היא להעשיר את הקורא אבל גם להקל עליו במלאכת הקריאה".

זמן השקעה: "כארבע שעות ביום, במקביל לעבודתי כיועץ בתחום האינטרנט. אני מעלה שניים-שלושה פוסטים ליום".

תחביב או מקצוע: "היום אני עצמאי ובהחלט רואה בזה מקצוע".

פרנסה: "אנחנו מפעילים תוכנית שותפים, שבמסגרתה חברות עסקיות יכולות לכתוב פוסטים מקצועיים ואיכותיים (לא פרסומות), תוך שקיפות לקורא. המטרה היא להתפרנס מהבלוג ואנחנו עדיין לא רווחיים, אבל בהחלט יש שיפור בחודשים האחרונים.

"בארץ עדיין קשה להתפרנס מבלוגים, אבל ברגע שהבלוג יהיה רווחי אני אתחיל לשלם גם לכותבים".

בלוג מומלץ בתחום: "ReadWriteWeb" - מתמקד בזווית הפרשנית של התעשייה".

עוד משהו: "חבר כנסת שלא ננקוב בשמו, רצה לתבוע אותנו בעקבות פוסט שהתפרסם אצלנו, שעסק בתהיות לגבי הסיבות העומדות מאחורי קידום חוק מסוים. בסוף זה נגמר בהבהרה מצדנו, אבל זה הראה את הכוח שיש לנו".

כתובת: holesinthenet.co.il

ספורט

רונן דורפן

תופעת דורפן 3.0

על הבלוג: רונן דורפן (42), עיתונאי ספורט, פתח את הבלוג "תופעת דורפן" לפני כארבע שנים. בתחילה הבלוג פעל באופן עצמאי, אולם ב-2009 הוא עבר לפלטפורמת הבלוגים שבאתר אורנג'-טיים. השבוע הועבר הבלוג פעם נוספת לבלוגיה חדשה בתחום הספורט אותה הקים דורפן - Debuzzer. הבלוג עוסק בספורט במובן הרחב של המילה, ולא רק בדיווח על אירועים (ראו תיבה).

התמריץ לפתוח בלוג: "מי שכותב ומתפרנס מכתיבה חייב לדעתי להחזיק גם בלוג. נגמרו ימי הדיווח והפרשנות, העתיד של התחום הזה נמצא בדיונים סביב הספורט, כגון הקשר בין ספורט וחברה. לפני הבלוג הייתי קצת שבע מעולם העיתונות, אבל עכשיו יש פרצופים ושמות לכל הקוראים שלי וזה מוסיף ממד אינטראקטיבי שאני מאוד אוהב".

זמן השקעה: "קשה לכמת את זה בזמן, שכן אני חי את עולם הספורט. כמות הטקסט שבפוסט היא רק 5% מהתוכן שנכתב בבלוג - אני משתדל לענות לכל תגובה, ומעלה פוסט אחד בממוצע ביום. לא אחת קרה ש'גנבתי' רעיונות מהקוראים שלי ומדברים שהם העלו בתגובות".

תחביב או מקצוע: "מדובר בעבודה שמשלימה את העבודה העיתונאית".

פרנסה: "בתקופה שהבלוג היה באורנג'-טיים הייתי מרוויח מהחסות שניתנה לבלוג. גם בבלוג החדש אני מתכנן להתבסס על מודל של חסויות".

בלוג מומלץ בתחום: "בלוג הספורט של אתר ESPN".

עוד משהו: "לפני כשנתיים כתבתי פוסט על סיפור ילדים הונגרי שנכתב במהלך השואה, ועסק בכדורגלן שנרצח בשואה. את הסיפור כתב אביה של חנה סנש, ובאמצעות הבלוג, האחיין יצר עמי קשר והגיב על הפוסט. זה היה מאוד מרגש עבורי".

כתובת:

debuzzer.com/dorfan

ספרות

עדנה אברמסון

הרפובליקה הספרותית

על הבלוג: עדנה אברמסון (28) פתחה את הבלוג שלה בתחילת 2010, במטרה לסקר את עולם הספרות והעריכה בהיבט האישי. במסגרת הבלוג, אברמסון חולקת את רשימות הקריאה שלה ואף מפרסמת לוח אירועים חודשי, המרכז את כל אירועי הספרות שמתקיימים ברחבי הארץ.

התמריץ לפתוח בלוג: "אני עורכת ספרים במקצועי וחיפשתי אחר המקום המתאים לתת לקוראים מבט קצת שונה על העולם הזה - מעין הצצה פנימית לעולם הספרות והעריכה ממישהו שמכיר את כל התהליך הכרוך בהוצאה לאור של ספר, לצד ביקורת של ספרות יפה מהארץ ומהעולם".

זמן השקעה: "קשה לכמת את הזמן המושקע כי אני קוראת ספרים כל הזמן. אני מקדישה לכתיבה או חיפוש אחר חומר רלוונטי כשעה ביום ומעלה כשני פוסטים בשבוע".

תחביב או מקצוע: "זה גם תחביב וגם מקצוע. במובנים רבים מדובר בכלי עבודה שמקדם אותי מקצועית".

פרנסה: "כרגע אין פרסומות או חסויות באתר, ואני לא מקבלת ספרים במתנה על מנת שאכתוב עליהם ביקורת. אולם, אני לא שוללת אפשרות לשלב פרסומות או חסויות בעתיד. בכל אופן, הבלוג מסייע לי ביצירת קשרי עבודה".

בלוג מומלץ בתחום: "The Book Bench - בלוג הספרות של 'ניו-יורק טיימס'. הוא מציג רשימות שנשארו על רצפת העריכה לאחר שמוסף הספרים שלהם יוצא לאור, ויש שם דברים מרתקים".

עוד משהו: "לפני כחודשיים קניתי ספר בחנות יד 2 של הסופר חנוך ברטוב, וגיליתי בו הקדשה ישנה שסקרנה אותי. באמצעות הבלוג שלי וחברה מהתעשייה יצרתי קשר עם הסופר שסיפר לי למי ההקדשה במקור - לשלמה ניצן, והעליתי פוסט סביב זה שעורר עניין רב".

כתובת: lit-republic.co.il

מוזיקה

גיא חג'ג'

עונג שבת

על הבלוג: גיא חג'ג' (28) הקים את הבלוג לפני שש שנים, לפני שיו-טיוב עוד היה קיים, לאחר שתחזק מדור מוזיקה פופולרי באתר "השרת העיוור". חג'ג' כותב פוסטים על דברים הקשורים למוזיקה אינדית ופחות מסחרית (מאמרים, קליפים וראיונות), לצד הפקות עצמאיות של הבלוג, כגון הופעות.

התמריץ לכתוב בלוג: "הפופולריות של המדור שלי הלכה וגדלה, וחיפשתי אחר הפלטפורמה המתאימה לכתוב על דברים נוספים שמעניינים אותי ולצאת לדרך עצמאית.

"הרבה מהתכנים שאני כותב מתבססים על דברים שהקוראים שלי מעלים, ועל שיטוט מעמיק בנבכי רשת האינטרנט. הכוח המניע שלי זה תכנים מוזיקליים שאני סבור כי אנשים פשוט חייבים להכיר".

זמן השקעה: "אני מקדיש לזה כמה שעות ביום, ואני חושב שהפופולריות של הבלוג טמונה ביכולת ההתמדה שלי. מעלה פוסט עד שני פוסטים בשבוע".

תחביב או מקצוע: "זה תחביב ולא עבודה. יש לזה רווח עקיף - אני מכיר הרבה אנשים שעובדים בתחום ויוצר לעצמי שם בתעשייה. לא אחת זה הוביל גם להצעות עבודה".

פרנסה: "אני לא עושה מזה כסף. אני בעיקר כותב על מוזיקה אינדית ולא מוזיקה מסחרית, ולכן פחות מתאים לשלב בבלוג פרסומות. היו הצעות מחברות מסחריות, אבל לרוב אני מסרב שכן אני לא רוצה למסחר את הבלוג. השבוע השקתי לראשונה פרויקט מסחרי עם בירה מכבי אבל זו פעם ראשונה שאני מנסה פעילות כזו והתגובות של הגולשים הן מעורבות".

בלוג מומלץ בתחום: "Saidthegramophone - בלוג של כמה חבר'ה קנדיים, שבעיקר ממליצים על שירים שהם אוהבים. מדובר בהמלצות מעולות בעיניי".

עוד משהו: "בזכות הבלוג הכרתי את בת הזוג שלי. היא השאירה לי תגובה שהצחיקה אותי, אז עניתי לה במייל שהוביל למפגש בעולם האמיתי. היום אנחנו כבר ארבע שנים ביחד".

כתובת: haoneg.com

פוליטיקה

הני זובידה -

ביקורת, ולא בהכרח בונה

על הבלוג: הני זובידה (44), ד"ר למדעי המדינה, הקים את הבלוג ב-2008, לאחר שכתב טורים פוליטיים באתרים שונים ברשת, בהם נענע10 ו-nrg. הבלוג שלו ביקורתי ונושך, ומתמקד בעיקר בפוליטיקה, אבל פוסטים מסוימים עוסקים גם בקשר שבין חברה לכלכלה.

התמריץ לכתוב בלוג: "חזרתי לארץ מלימודי הדוקטורט לאחר מלחמת לבנון השנייה, והייתה הרגשה לא נעימה באוויר, בלשון המעטה. לא בכל מקום נתנו לי את האפשרות לכתוב מה שאני רוצה ולכן פתחתי את הבלוג. הבלוג משחרר אותי משיקולים פוליטיים ונותן לי הרבה מאוד חופש. אני לא מטיף בבלוג שלי, ואין בו אספקט לימודי או חינוכי. אני משתדל להיות מאוד חריף וישיר ויש לא מעט גולשים שמתעצבנים מהתכנים שאני מעלה".

זמן השקעה: "אני כותב בתחום שהוא גם תחום העבודה שלי ולכן קשה לכמת את זמן המושקע. אני יכול להעלות פוסט בכל יום, או פעם בשבוע - זה תלוי באירועים שקורים ובמה שיש לי להגיד".

תחביב או מקצוע: "לא מדובר במקצוע, אלא רק בכלי שמאפשר לי לתקשר עם אנשים".

פרנסה: "אין לי שום רצון להרוויח מזה, ולכן אני לא משלב פרסומות בבלוג, וגם לא מתכנן לעשות זאת בעתיד".

בלוג מומלץ בתחום: "הבלוג של הקשת המזרחית הדמוקרטית".

עוד משהו: "אני מופיע לעיתים בוועדות הכנסת, ופתאום ניגשים אלי אנשים ומזדהים כגולשים ספציפיים. היות שאני מקפיד לענות לכל המגיבים שבבלוג, זה בהחלט מרענן להכיר את האנשים שמאחורי התגובות. זה יוצר חוויה אישית ומערכת יחסים בלתי אמצעית".

כתובת: notes.co.il/hani

טלוויזיה

אביעד קדרון

צפניה, כולה צפניה

על הבלוג: אביעד קדרון (30) מתחזק בלוגים מ-2003 והספיק לעבור כמה פלטפורמות, בהן אתר הקהילות תפוז. כיום, הוא כותב את הבלוג "צפניה, כולה צפניה" באתר אורנג'-טיים, המתמקד בסיקור של תוכניות ריאליטי, ומתחזק בלוג טלוויזיה כללי יותר - "צפניה שובר מסך".

לצד סיקור ביקורתי ומשעשע של תוכניות טלוויזיה, צפניה גם חושף סקופים בתחום, כגון הליין-אפ של פרק הגמר בעונה הנוכחית של "הישרדות".

התמריץ לכתוב בלוג: "הבלוג שלי נועד לספק השלמת חוויית צפייה. אני כותב ומייעד את הבלוג שלי לאנשים שאוהבים טלוויזיה ולא מתביישים בזה. הקוראים שלי יודעים שתוך חצי שעה מסוף כל פרק מחכה להם טקסט חדש, נוקב ונטול פירורי יחצ"נים על מה שראו. הכיף מתחיל רק כשהכתוביות עולות".

זמן השקעה: "אני משקיע שלוש עד חמש שעות ביום".

תחביב או מקצוע: "התחלתי לכתוב כתחביב, אבל בשנים האחרונות זה הפך למקצוע. אני מעלה פוסט חדש כמעט כל יום".

פרנסה: "בהתחלה היה מדובר ברווח רוחני נטו, אבל עם הזמן ועם ההצלחה הגיע גם הרווח החומרי. כיום הבלוג 'צפניה, כולה צפניה' הוא בחסות אורנג'".

בלוג מומלץ בתחום: "אני עוקב אחר The Live Feed, שמספק חדשות טלוויזיה, ואחר TV By The Numbers, המספק נתוני רייטינג".

עוד משהו: "לאורך השנים שילבתי בבלוגים השונים גם טקסטים שאמי ז"ל הכתיבה לי. לאחר שאמי נפטרה בפברואר האחרון הגיע לשבעה קורא שהכיר אותה רק מקריאת הבלוג. ללא ספק, זו הייתה אחת המחוות המרגשות ביותר".

כתובת: blog.orange.co.il/tzfanya

אוכל

נעמה פלד ודודי כליפא

בייגלה

על הבלוג: נעמה פלד (39) ודודי כליפא (54) מתחזקים במשותף את הבלוג העצמאי בייגלה, אותו הקימו לפני כארבעה חודשים. פלד (לשעבר סמנכ"לית התוכן והקהילות בתפוז) וכליפא (כותב ב"הארץ") כותבים בבלוג בעיקר על אוכל, אבל גם על הרהורי ליבם ועל הסיפורים שמסביב לאוכל.

התמריץ לכתוב בלוג: "שנינו מגיעים מתחום הכתיבה, והרצון לפתוח בלוג במשותף נבע מהאהבה המשותפת שלנו לאוכל - במידה רבה מדובר ב'בייבי' שלנו. אנחנו מפרסמים בו מתכונים, מארחים חובבי אוכל ומבקרים מסעדות, אבל גם מקפידים לספר סיפורים שעומדים מאחורי המתכונים. כמו שלכל שף יש את המרכיב הסודי שאותו הוא מוסיף למתכון, הסיפור שאנחנו מוסיפים למתכונים הוא המרכיב הסודי שלנו".

זמן השקעה: "אנחנו חושבים על אוכל כל היום, וגם מתחזקים קבוצה גדולה מאוד בפייסבוק, שממנה אנחנו מקבלים לא אחת השראות לפוסטים. אנחנו מקפידים להעלות שניים-שלושה פוסטים בשבוע".

תחביב או מקצוע: "זה תחביב בלבד, אבל זה מעסיק אותנו כמו מקצוע במשרה מלאה".

פרנסה: "אנחנו לא משלבים פרסומות בבלוג. אנחנו לא מאמינים בשילוב תוכן מסחרי וגם לא זקוקים לכך, למרות שהציעו לנו שיתופי פעולה מסחריים. עם זאת, אנחנו כן מציינים חומרי גלם שאנחנו אוהבים לעבוד איתם או מסעדות שאנחנו אוהבים, אבל זה לא נובע מאינטרסים מסחריים".

בלוג מומלץ בתחום: "thaifoodmaster - בלוג של הנומן מלך הקופים, ישראלי שחי בתאילנד מזה 20 שנה וכותב על אוכל תאילנדי ומתכונים מקומיים".

עוד משהו: "כשהתגרשתי מבעלי, הוא ביקש את המתכונים שלי ונתתי לו את המתכונים, אבל בכל אחד גרעתי מרכיב אחד. מאוחר יותר הוא התקשר ושיתף אותי בכך שהוא ניסה לבשל אבל זה לא יצא כל כך טוב. חייכתי לעצמי, והעליתי על זה פוסט בשבוע שעבר, שזכה למאות תגובות".

כתובת: beygale.co.il

אופנת רחוב

יעל סלומה

The Streets Walker

על הבלוג: יעל סלומה (23) הקימה את הבלוג ב-2007, במטרה לסקר את עולם אופנת הרחוב.

מבלי שהיה לה ידע קודם בצילום, סלומה מצלמת מדי יום אנשים בתל-אביב, שמשהו בלבוש שלהם מעורר אצלה עניין ומעלה (באישור המצולם) את התמונות לבלוג.

התמריץ לכתוב בלוג: "תמיד נמשכתי לעולם האסתטיקה, אבל לאו דווקא לאופנה, שכן הרגשתי שמדובר בתחום שאינו נגיש ושפונה רק לאנשים עם תקציב גבוה וגוף מאוד מסוים. במסגרת נסיעה ללונדון, התחלתי לצלם אנשים ברחוב שעניינו אותי בהיבט האופנתי ומשם הגיע הצורך להקים בלוג בנושא, שעוסק באופנת הרחוב בתל-אביב".

זמן השקעה: "כמעט כל יום אני מסתובבת ברחוב בשביל למצוא אנשים מתאימים, וזה יכול להגיע גם לשמונה שעות ביום. אני משתדלת להעלות ארבעה-חמישה פוסטים בשבוע, אבל יש תקופות שקשה יותר למצוא אפילו מצולם אחד ביום, כמו בחודשים יולי-אוגוסט".

תחביב או מקצוע: "זו העבודה שלי. עד לפני כמה חודשים הקדשתי את כל זמני לבלוג. באחרונה זה קצת השתנה מסיבות אישיות".

פרנסה: "אני כותבת באנגלית ולכן יותר קל לי להתפרנס מהבלוג, בהשוואה לבלוגים אחרים בשוק המקומי. אני משלבת באנרים באתר אבל יש אבחנה ברורה מאוד בין תוכן לפרסומת - זה משהו שאני מאוד פנאטית לגביו.

"עיקר הפרנסה מגיע מצילומים שאני מוכרת למגזינים בחו"ל, ובפרט באירופה, או מהפקות שמגזינים מבקשים ממני להוציא לפועל".

בלוג מומלץ בתחום: "הבלוג של סקוט שומן - The Sartorialist. הוא מצליח לתפוס את המהות של התקופה שלנו במובן האופנתי שלה".

עוד משהו: "אני עדיין נדהמת מכמות האנשים שפונים אלי מדי יום עם בקשות שונות ומשונות, כגון איך לקנות מצלמה וכיו"ב.

"גם בעידן הנוכחי של האינטרנט, אנשים עדיין לא קולטים שזה לא המייל היחיד שאני מקבלת ביום".

כתובת: thestreetswalker.com

האם פלטפורמת הבלוגים של אורנג'-טיים עתידה לרדת מהרשת?

מאז עלה לאוויר, ארבעה כותבי בלוגים בולטים פרשו מהפלטפורמה * עפ"י סקר TIM, בחצי שנה האחרונה ירדה החשיפה לאתר אורנג' ב-23%

האם פלטפורמת הבלוגים של אורנג'-טיים תרד מהרשת?

לאחר שדבורית שרגל, המתחזקת את הבלוג הפופולרי "ולווט אנדרגראונד", עזבה את אורנג' טיים, גם רונן דורפן, העומד מאחורי הבלוג "תופעת דורפן" עוזב את פלטפורמת הבלוגיה. דורפן עזב את אורנג'-טיים לאחר שהחליט להקים בלוגיה עצמאית בתחום הספורט, שעלתה היום לאוויר תחת השם DeBuzzer. הבלוג החדש מאחד מספר כותבים שונים, כולם בתחום הספורט. שרגל העבירה לאחרונה את הבלוג שלה לאתר ice.

מפרטנר נמסר בתגובה: "פעילות הבלוגיה זוכה לתנועה רבה בקרב הגולשים באתר orange. מאז הקמת הפעילות, תמהיל הבלוגים משתנה מפעם לפעם. כמי שמחוברת לתחומי העניין של הגולשים, מקפידה החברה על הוספת מיזמי תוכן מעת לעת. לכשיבשילו לכדי פרסום, נדווח עליהם".

נזכיר, כי בסוף 2008 הודיעה אורנג' כי היא מקימה בלוגיה שתשב בפורטל התוכן אורנג' טיים, אותה ינהל גדי שמשון, אושיית אינטרנט שבעברו ערך את וואלה ונענע10.

בין הכותבים שהצטרפו אז לבלוגיה, שנקראת פ.צ.ה בלוגים, היו גם יאיר רוה, שכותב את "סינמסקופ", אביעד קדרון, העומד מאחורי בלוג הטלוויזיה "צפניה, כולה צפניה", בועז כהן, שכתב את הבלוג "רעש" בתחום המוזיקה, עידו קינן, שעמד מאחורי הבלוג "ממתקים - כל מה שכיף באינטרנט", וגדי שמשון, המתחזק את הבלוג "ערס פואטי".

אולם, מאז הספיקו לעזוב את הבלוגיה קינן (שממשיך לתחזק את הבלוג חדר 404), כהן (שהוחלף בבלוג המוזיקה של אחי רז), שרגל ודורפן, שעזב כאמור בתחילת החודש.

אורנג'-טיים עלה לאוויר בסוף 2008 במטרה להציע לגולש הישראלי פורטל מדיה, שבו ניתן לקבל תכני וידיאו תמורת תשלום. על-פי סקר TIM לחודש יוני, שיעור החשיפה השבועי של אתר אורנג' עומד על 10.7% (מקום 22), ירידה של 23% בחצי השנה האחרונה.