פלוריסטם גייסה 5.25 מיליון דולר ממוסדיים ישראלים

הגיוס יעביר אותה מעבר לרף השווי הדרוש לרישום גם בת"א

חברת פלוריסטם, שפיתחה טיפול מבוסס תאי גזע למחלות כלי דם בגפיים, הודיעה על השלמת גיוס של 5.25 מיליון דולר ממוסדיים ישראלים וגורמים אמריקנים.

אחד המשקיעים בגיוס הוא עמי רוזנפלד, לשעבר משנה למנכ"ל טבע. מחיר המניה בהנפקה היה 1.2 דולרים ועוד חצי אופציה למימוש במחיר של 1.8 דולרים. זאת, לעומת מחיר של 1.39 דולרים במסחר אתמול. חתמי העסקה היו לידר חיתום בישראל ורודמן אנד רנשו בארה"ב.

החברה נסחרת ב-NASDAQ Capital, הרשימה השנייה בחשיבותה של הנאסד"ק וכן בבורסה של גרמניה, לפי שווי של 30.3 מיליון דולר.

הגיוס הנוכחי עשוי לעזור לחברה לעבור את השווי של 35 מיליון דולר, שדרוש לרישום מקביל גם בתל אביב, אם כי החברה עדיין לא דיווחה רשמית שתעשה זאת.

תאי גזע מהשליה

מנכ"ל החברה, זמי אברמן, מסר כי הגיוס ישמש לקידום הניסוי הקליני של החברה. לפני כחודש הודיעה פלוריסטם על תוצאות טובות בניסוי שנערך ב-21 חולים בטרשת עורקים, שהובילה לחסימה חלקית או מלאה של כלי דם בגפיהם.

בחודש שעבר בישרה פלוריסטם על תוצאות חיוביות בשלב הראשון של הניסוי הקליני בתאי גזע מהשליה. לפי הניסוי, חל שיפור בזרימת הדם ברגליהם של 21 חולים בטרשת עורקים חמורה, שחסמה חלקית או לחלוטין את כלי הדם ברגליהם, ואף ירד מספר קטיעות הגפיים באותם מטופלים (לעומת נתונים היסטוריים - לניסוי לה הייתה קבוצת ביקורת).

תאי הגזע של פלוריסטם מופקים משליה - גישה חדשה יחסית בתחום תאי הגזע. התאים מוזרקים לאזור הרלוונטי ולפי המודל של החברה - מפרישים חומרים אשר מעודדים צמיחה של כלי דם חדשים במקום אלה שנחסמו.