העונש של הפועל ר"ג על החוזים הכפולים: מינוס 7 נקודות

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל דחה את עסקת הטיעון שנחתמה בין הבקרה התקציבית לעו"ד שחר בן עמי, ושבמסגרתה הסכימה ר"ג להפחתת 4 נקודות תמורת הודאה באשמה

הפועל ר"ג תפתח את עונת 2010/11 עם מינוס 7 נקודות בעקבות פרשת החוזים הכפולים בה היתה מעורבת, כך קבע היום (ד') בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. בית הדין דחה למעשה את עסקת הטיעון שנחתמה בין הבקרה התקציבית של ההתאחדות לבין מנהל הקבוצה שחר בן עמי, לפיה הקבוצה תודה בהאשמות המיוחסות לה ותספוג עונש הפחתת 4 נקודות בפועל ו-10 על-תנאי.

בנוסף, פסק בית הדין של ההתאחדות בראשון הדין ישראל שמעוני עונש הרחקה של 7 משחקים על-תנאי למור גולן, עומר פרץ וקובי חסן - שלושת שחקני הקבוצה שהיו מעורבים בחתימה על חוזים כפולים. הקבוצה גם ספגה עונש הפחתת 10 נקודות על-תנאי ובנוסף נקנסה ב-25 אלף שקלים.

מדובר בפרשה שהתפוצצה במהלך העונה שעברה, בתקופה בה שימש ירון קוריס כבעלים של הקבוצה. כזכור, בחורץ 2009 נקלעה הפועל ר"ג לחובות של יותר ממיליון שקלים, ומבדיקה מטעם ההתאחדות לכדורגל שניהלה חברת החקירות ויצמן-יער, התגלו תנועות חריגות בחשבון הקבוצה והפקדות של סכומים גבוהים במזומן. מאוחר יותר הודה פרקליטו של קוריס, עו"ד רונן רוזנבלום, כי קוריס הסתבך עם גורמים בשוק האפור בניסיון להוציא את הקבוצה מהחובות אליהן נקלעה.