נחשפה זהות הבנק שויקיליקס מכוון אליו את חציו: בנק אוף אמריקה

מייסד האתר הבטיח בראיון ל"טיימס" הבריטי לחשוף מסמכים מרשיעים על בנק גדול

ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, חשף באחרונה יעד נוסף להדלפות שלו ואמר כי לאתר יש טונות של מסמכים מרשיעים על בנק אוף אמריקה.

אסאנג' חשף זאת בראיון ל"טיימס" הבריטי בסוף נובמבר, אך הראיון היה מאחורי מודעה של דרישת תשלום (של הטיימס) ולכן איש לא הבחין בו. כעת השאלה היא האם המסמכים כה פוגעניים כפי שאסאנג' טוען שהם.

אסאנג' מסר בראיון שבכוונתו לפרסם את המסמכים בתחילת 2011. "איננו רוצים שהבנק יסבול אלא אם כן זה יהיה מחויב המציאות", אמר אסאנג' לעיתון. "אך אם הנהלת הבנק תפעל בדרך של תגובה, יהיו פיטורים". הוא לא הסגיר פרטים נוספים.

בנק אוף אמריקה, כיום השני בגודל נכסיו במערכת הבנקאית האמריקנית (אחרי ג'יי.פי מורגן צ'ייס), הודיע בשבת האחרונה על חסימת כל התשלומים המיועדים לויקיליקס על רקע ההשערות שהאתר יביך את התעשייה הפיננסית בשנה הבאה, כפי שהוא מביך בשבועות האחרונים את הממשל האמריקני בפרסום אלפי שדרים דיפלומטיים.

בהודעת בנק אוף אמריקה משבת נאמר ש"הבנק מצטרף להחלטות שהוכרזו על ידי מסטרקארד, פייפאל, ויזה אירופה ואחרים שלא לבצע העברות מכל סוג שיש לנו סיבה להניח שהן מיועדות לויקיליקס".

ג'וליאן אסאנג' אמר ביום ו' שעבר לכתבים מחוץ לבית הכפרי שבו הוא שוהה במעצר בית עד לדיון בבקשת הסגרתו לשבדיה, שויקליקס ימשיך לפרסם מידע על תעשיית השירותים הפיננסיים, למרות שהוא נתון ל"מתקפה" של הבנקים.

"זה העסק שלנו לפרסם מידע על בנקים. הותקפנו בעיקר לא על ידי ממשלות אלא למעשה על ידי בנקים, בנקים מדובאי, משווייץ, מארה"ב, מבריטניה. לכן כמובן שאנחנו ממשיכים לפרסם חומרים על בנקים", אמר אסאנג' לכתבים.