ערוץ הספורט של one עולה בקרוב לאוויר: מועצת הכבלים אישרה את ערוץ one בתנאים מיוחדים

חברת yes התנתה את העלאת ערוץ הספורט החדש בביטול החובה להעמיד לו תחליף אם יירד מהאוויר ב-3 השנים הקרובות * בנוסף, לקוחות לא יהיו רשאים להתנתק ללא קנס אם הערוץ יירד

מועצת הכבלים והלוויין אישרה לחברת yes לא לאשר ללקוחות להתנתק ללא קנס יציאה, וזאת במידה וערוץ הספורט המתוכנן של one יירד מהאוויר בשלוש השנים הקרובות. כידוע, בדרך כלל, כאשר ערוץ פתוח יורד מהאוויר מחויבת הפלטפורמה הרב ערוצית לתת ללקוחות להתנתק ללא קנס. מועצת הכבלים גם אישרה ל-yes שלא להעמיד ערוץ חלופי במידה וערוץ one לא יחזיק מעמד. עוד הוחלט כי חוזי הלוויין מול המנויים יציינו במפורש את ההחרגה של one ואת הזכות השמורה לחברה להוריד את הערוץ ללא פיצוי.

אישור חריג

ל"גלובס" נודע, והמועצה אף מאשרת זאת בהחלטתה, כי חברת הלוויין התנתה את העלאת הערוץ בכך שלא תצטרך לשאת בהוצאות, במידה ויהיה צורך להוריד את הערוץ. זכורים מקרים כמו זה למשל של ערוץ הולמארק שירד, והפלטפורמות אולצו לספוג מיליוני שקלים בעקבות לקוחות שניצלו את ההזדמנות בשביל להתנתק, וזאת מכיוון שלא הועמד לרשותם ערוץ חלופי.

במקרה הנוכחי, ברור לחברת הלוויין, כי אם ערוץ הספורט של one יירד מעל מסכה לאחר שיעלה, לא תהיה לה אפשרות להחליפו בערוץ אחר והיא תאלץ לספוג מבול של התנתקויות. אם הייתה המועצה מחליטה לעמוד על החיוב שלא לגבות קנס יציאה מהמנויים המתנתקים, yes לא הייתה מעלה את הערוץ.

הבקשה של הלוויין, כמו גם ההחלטה של מועצת הכבלים, מטילות ספק באיתנותו של הערוץ אשר אכן קיים חשש כי לא יחזיק באוויר זמן רב. הערוץ צפוי לשדר תכני ליגות זרות (כמו למשל הליגה הסקוטית) ותוכניות מקומיות חדשות ככל הנראה בכיכובה של הבכירה באתר האינטרנט, אופירה אסייג ודמויות כמו איל ברקוביץ וחיים רביבו.

בימים אלו נשלמים תנאי החוזה בין one ובין חברת הלוויין והערוץ אמור לעלות בעתיד הקרוב מאוד. הוא גם צפוי לעלות בהמשך גם בהוט.

ניצן חן מסר בתגובה, כי "החלטה זו ניתנה בשל רצונה של המועצה לטפח תחרות בתחום שידורי הספורט המוצעים למנויי yes, ללא תוספת תשלום ובשל האינטרס הציבורי שהמועצה מייחסת להעלאת הערוץ".