מתחת לרדאר

גיוסים וחוזים קטנים שנסגרו באחרונה

5.4 מיליון דולר תשקיע קרן בירד, הקרן הדו-לאומית ישראל-ארה"ב, בשישה פרויקטים חדשים בישראל, לקידום פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים בתחומי הבריאות והתקשורת. את המיזמים מובילות במשותף חברות ישראליות ואמריקניות. התקציב הכולל של פרויקטים אלה נאמד ביותר מ-15 מיליון דולר.

בין המיזמים שיקודמו גם פיתוח והקמה של אתר אינטרנט חדש שיספק לחולים מידע על השפעה של תרופות; הקמת מערכת לחלוקת תרופות לשימוש ביתי; ופיתוח של טכנולוגיה המזהה מולקולות הנוגדות חיידקים פתוגניים (חיידקים חיצוניים המעוררים מחלות).

5 מיליון שקל יעלה פרויקט שתבצע בחיל האוויר חברת טאקט בדיקות, שמתפקדת כחטיבה במטריקס. בפרויקט תבצע טאקט בדיקות למערכת השליטה והבקרה שפותחה בחיל. לטענת החברה, המערכת פרוסה ברוב בסיסי החיל ומשרתת אלפי משתמשים. לדברי יורם מרציאנו, סמנכ"ל ומנהל המגזר הביטחוני-פיננסי בטאקט, החברה משתפת פעולה עם חיל האוויר כבר מספר שנים במגוון תחומי פעילות.

2 מייליון שקל הוא היקף ההסכמים עליהם חתמה חברת סינריון מערכות (לביא טיימטק לשעבר) באמצעות השותפה הדרום אפריקנית שלה לאספקת פתרונות מחשוב לניהול משאבי אנוש. על-פי החברה, ההסכמים מיועדים לאספקת פתרונות תוכנה בתחום ניהול כוח אדם של המכרות Moolman ו-Konola באפריקה. במכרות חוצבים זהב, פחם, נחושת ומתכות שונות, ובכל אחד מועסקים אלפי עובדים, לפי החברה. לדברי סינריון, המכרות הללו יצטרפו אל הלקוחות שיש כבר לסינריון באפריקה, ובהם מכרות היהלומים של לב לבייב, TATI Nickel, ומכרה המתכת Chambishi.

300 אלף דולר הוא היקף ההסכם שעליו חתמה חברת סינאל מלל פייוויי עם חברת איכות קייטרינג שולץ לפתרון לניהול שכר ודיווח נוכחות של כ-1,500 עובדי החברה בעשרות אתרים בארץ.