יו"ר מרצ לשטייניץ: התבטאות לוין על זכות השביתה - אנטי דמוקרטית

ח"כ אילן גילאון: "אמירת הפקיד דורשת הבהרה מיידית שלך, שלפיה עמדה זו אינה עמדת האוצר"

יו''ר סיעת מרצ, ח''כ אילן גילאון, שיגר היום (ד') מכתב תגובה חריף לשר האוצר יובל שטייניץ, בעקבות דבריו של הממונה על השכר, אילן לוין, לגבי זכות השביתה של העובדים, בראיון שפורסם אמש (ג') ב"גלובס".

"בשבועות האחרונים שטף את המדינה גל של חקיקה אנטי-דמוקרטית, שאתה, שר האוצר, בחרת להיעדר ממנה. דווקא בשל כך אמירתו של אותו פקיד (אילן לוין, הממונה על השכר, א.פ) מטרידה במיוחד ודורשת הבהרה מיידית שלך, שלפיה עמדה אנטי-דמוקרטית ומסוכנת זו, אינה עמדת משרדך" כותב גילאון.

בכיר מרצ התקומם בעיקר נגד דבריו של לוין, אשר סבר אתמול כי "הממשלה תידרש לשקול חקיקה באשר לבוררות חובה בשירותים חיוניים... שביתה תחייב את הממשלה לשקול פתרון אחר שמצד אחד ינטרל את זכות השביתה של אותם ארגוני עובדים...".

"כידוע לך, שיח זה הוא שיח אנכרוניסטי, שמזמן פס מן העולם ובוודאי ממדינות ה-OECD", כותב גילאון ומוסיף: "זכות השביתה היא זכות המוקנית לעובדים בחוקי היסוד של המדינה, על מנת להיאבק לשיפור תנאי העסקתם. בנוסף, השנים האחרונות הוכיחו שהשביתה, או האיום בה, הן גם הדרכים האפקטיביות היחידות לפעולה מול משרד האוצר ומול שירות המדינה בנושא זה", טען ח"כ גילאון.