מתחת לרדאר

גיוסים וחוזים קטנים שנסגרו באחרונה

3.6 מיליון דולר מ-16 משקיעים גייסה חברת ג'לסיס הישראלית-אמריקנית, שעוסקת בתחום מניעת ההשמנה. סך הגיוסים של ג'לסיס הוא 20 מיליון דולר, כולל הגיוס האחרון. בין משקיעיה נמצאים קבוצת Puretech שהייתה קשורה גם בהקמת החברה, וקרן אורבימד, שזכתה לאחרונה במכרז על קרנות הביומד הממשלתיות. כמו-כן מושקעת בה הקרן האמריקניות Queensland BioCapital. ג'לסיס פיתחה חומר בצורת כדוריות קטנות, שאותו נוטלים לפני הארוחה, הוא מתנפח בקיבה ויוצר תחושת שובע. כמו כן הופך החומר את המזון לצמיג יותר, כך שהוא נותר בקיבה זמן רב יותר. באפריל 2010 נכנסה החברה לניסויים בחיות, אך היא טרם בחנה אותו על בני אדם. החברה זכתה בתחרות לחברות מבטיחות של האתר Fierce Biotech.

2.6 מיליון דולר גייסה חברת אורתוספייס, בוגרת חממת קסניה. הגיוס בוצע לפי שווי של 11.5 מיליון דולר אחרי הכסף, והובילה אותו קרן TriVentures, בניהולם של ד"ר מרטין ליאון, ד"ר פיטר פיצג'רלד ומיכל גבע. הקרן משקיעה בחברות מכשור רפואי, בעיקר בשלבים ראשוניים.

אורתוספייס היא חברה-בת של חברת המכשור הרפואי ביופרוטקט שצמחה גם היא בחממת קסניה. החברה פיתחה בלון לטיפול בגידים קרועים בכתף, וכבר ביצעה ניסויים קליניים ב-150 חולים. אורתוספייס הוקמה על-ידי ד"ר שאול שוחט וד"ר אסף דקל ומנוהלת על-ידי איתי ברנע.

450 אלף דולר יקבלו החברות Nextar Cehmpharma הישראלית, לשעבר אמינולאב, ו-OsteoGenex מקנזס ארה"ב, כמענק מקרן BIRD, בניהולו של ד"ר איתן יודילביץ', לשיתוף פעולה אמריקני-ישראלי. במסגרת השת"פ נקסטר תעזור לאוסטאוג'נקס לבחור את המולקולות המתאימות לפרויקט שלה בתחום הטיפול בשברים בעמוד השדרה. נקסטר פוצלה מחברת המעבדות אמינולב ב-2007, כדי להפוך לחברה מתמחה בשירותי בחירה ואופטימיזציה של מולקולות לפיתוח תרופות בתוך הקבוצה. קבוצת אמינולאב, שליבת עסקיה היא שירותי מעבדה קלאסיים, כוללת גם חברת ביומד בשם Meditor המפתחת תרופה נגד לחץ דם נמוך ומיגרנה.