17 אלף בפייסבוק: להחרים עוד מוצרי מזון "למען עתיד ילדינו"

מחאת הצרכנים הישראלים באינטרנט לא עוצרת לרגע: אחרי שעשרות אלפי גולשים הצטרפו לקבוצה בפייסבוק הקוראת להחרים את מוצרי הקוטג' של החברות השונות, ורבים אחרים המשיכו את המחאה גם באתרים, בפורומים ובבלוגים אחרים, קבוצה חדשה ברשת החברתית תופסת תאוצה עם כ-17 אלף חברים, והיא כבר מגיעה עם אג'נדה ברורה מראש.

תחת השם "חרם צרכנים על מוצרי מזון", הקים הגולש משה לרנר את הקבוצה ובה הוא מפרסם 10 דיברות לחרם הצרכנים שהוא רוצה להוביל. "לא יכול להיות שמוצר של חברה ישראלית שמיוצר בישראל יעלה כאן מחיר X, ושנראה את אותו מוצר בדיוק נמכר באירופה או בארה"ב במחיר נמוך בכ-50%, וזה למרות עלויות השינוע של המוצר", כותב לרנר בפייסבוק.

עוד נכתב כי "כל מי שמצטרף לקבוצה, יקח על עצמו שבמשך בין שבועיים לחודש ימים לא יקנה את אותו מוצר שהקבוצה החליטה, ואולי כך נצליח להוזיל את המחירים ונגיע לרמת שפיות כלשהי במחירי המזון, אותם אנו משלמים בכל חודש". לרנר עצמו פעיל בקרב קבוצות מחאה נוספות בפייסבוק, כמו העצומה להחרמת שעון החורף וקבוצה נגד טייקוני הגז.

עשרת הדיברות אמנם מכוונים לסערת הקוטג', אך יש בהם גם כמה כללים צרכניים פשוטים: לקנות 20% פחות מוצרים מאשר בשבוע הקודם; לבחור באופן נכון את הרשת ואת המוצרים הזולים ביותר.

כמו כן, בדיברות מופיעה גם התייחסות לפירות ("עד 10 שקלים לקילו") ולמשקאות ("שתו מים ולא קולה"). הדיברות מתייחסות גם להחרמת מוצרים ישירה. דיבר אחד אוסר על רכישת קוטג', אחר על צריכה נמוכה יותר של מוצרי חלב ("הם מהווים סכנה לבריאות"), ודיבר נוסף קורא באופן מפורש לא לקנות כלל ממוצרי תנובה.

עוד דיבר אוסר על רכישת מותגים, והוא מביא דוגמאות לשלושה מוצרים פופולריים בקרב משפחות: שקדי מרק, במבה ומילקי. התייחסות נוספת בהיבט המשפחתי נוגעת לילדים: "אל תקנה 'בשביל' הילדים - אתה נלחם על עתידם".