ח"כ מירי רגב מציעה: דיור בר השגה באמצעות החברות הכלכליות של העיריות

יוזמה חדשה של ח"כ מירי רגב (ליכוד) בשיתוף מנכ"לי החברות הכלכליות העירוניות מציעה פתרון למצוקת הדיור של הזוגות הצעירים. לפי רגב, המרכזת את השדולה לדיור בר השגה לזוגות צעירים בכנסת, הרשויות המקומיות, באמצעות החברה הכלכלית שלהן, ייזמו ויקדמו תב"ע להקמת יחידות דיור לזוגות צעירים. על מכשול מחיר הקרקע הגבוה והקצאתה לרשות, מתגברת רגב בהצעה שמינהל מקרקעי ישראל יקצה לרשות המקומית את הקרקע במחיר מינימום ללא מכרז.

עוד לפי המתווה המתגבש בימים אלו, העירייה תעביר את ניהול הפרויקט לחברה הכלכלית, שתהיה אמונה בין היתר הכנת תוכניות מפורטות לבניית הדירות החדשות, הוצאת מכרז לקבלנים, ניהול ופיקוח על בניית הפרויקט ותדאג גם להשלמת העבודות ולאכלוס הדירות.

חשוב לציין, כי לפי ההצעה של רגב, החברה הכלכלית לא תפיק רווח יזמי מהפרויקטים, אלא רק תגבה תשלום בעבור ניהול הפרויקט, ובנוסף תהיה אחראית גם לביצוע השלמות בדק במשך כל התקופה הקבועה בחוק.

במסגרת התוכנית, הזכאים לדיור בפרויקטים הללו יהיו מחוסרי דיור, תושבי העיר בה מתבצע הפרויקט שאינם מחזיקים בדירת מגורים, ושנקבעו כזכאים לפי קריטריונים של משרד השיכון. הזוכים בדירות ייבחרו בהגרלה שתבוצע על-ידי החברה הכלכלית, בפיקוח ובשיתוף רואי-חשבון, יועצים משפטיים, נציגי משרד השיכון, ונציגים ממינהל מקרקעי ישראל.

"חשוב שזוג צעיר יוכל לרכוש דירה במחיר סביר, וגם לגמור את החודש", אמרה היום רגב. "התוכנית תוכל לאפשר לערים עם קרקעות זמינות לתת פתרון למחוסרי דיור במחירים שהם יוכלו להרשות לעצמם. ניסיון דומה נעשה כבר בראש העין בעבר, וזו הייתה הצלחה".

ינאי יגאל, מנכ"ל החברה הכלכלית יהוד, שמקדם את היוזמה יחד עם רגב, סבור ש"אין דרך אחרת לאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירה במחיר סביר. הייתי מנכ"ל החברה הכלכלית בראש העין, ואז עשינו פרויקט דומה. אנחנו לא ממציאים את הגלגל".