הפירצה נסגרה: ויקיליקס הצליחה לחדש גיוס תרומות באינטרנט, אך נחסמה

בסוף השבוע היה נדמה כי ג'וליאן אסאנג' הצליח לפרוץ את חומת החרם של חברות הפיננסים שמונעות מהאתר שהקים, ויקיליקס, לקבל תרומות. אך במהרה הגוף שסייע לו, בנק איסלנדי בשם Valitor, הפסיק לשתף עמו פעולה.

בדצמבר שעבר הודיעו חברות האשראי המובילות כי לא ייענו לבקשות להעביר באמצעותן כספים לאתר ההדלפות השנוי במחלוקת. ביום ה' האחרון הודיעה החברה המספקת שירותים כספיים לוויקיליקס, Datacell, כי היא יכולה לטפל שוב בתרומות המיועדות לאתרו של אסאנג' תוך עקיפת החרם הממושך של חברות האשראי, ובראשן ויזה ומאסטרקרד.

על-פי הודעת Datacell, הבנק האיסלנדי Valitor הסכים לקבל כספים שעובדו על-ידי חברת השירותים הכספיים. אלא שלדברי נציגי הבנק, חברת Datacell לא ציינה שהכספים הללו מיועדים לוויקיליקס ומשנודע להם - הפסיקו את מעבר הכספים.

ויזה ומאסטרקרד החליטו לחסום את העברת התרומות באמצעותן לוויקיליקס לאחר שהאתר פרסם בדצמבר שעבר שורה של מסמכים דיפלומטיים אמריקניים מסווגים. לפי גורם המקורב לבנק האיסלנדי, ברגע שנודע לו כי Datacell מעבדת את התשלומים עבור ויקיליקס, הוא סיים את ההתקשרות עם החברה. זאת, לאחר שבוצעו כ-100 העברות כספים בחלון הזמן שנוצר עד לסגירת אפשרות התשלום.

שירות רויטרס