עורך עיתון "הארץ", דב אלפון, צפוי לעזוב בקרוב את התפקיד

העזיבה היא ככל הנראה על רקע רכישת מניות בעיתון של איל ההון ליאוניד נבזלין * עורך עמודי הדעות של העיתון, אלוף בן, צפוי להתמנות לתפקיד

עורך עיתון "הארץ", דב אלפון, צפוי לעזוב את תפקידו בתקופה הקרובה, כך על-פי ההערכות.

ל"גלובס" נודע, כי ההערכות מדברות על מינויו של אלוף בן, עורך עמודי הדעות והפרשן המדיני של העיתון, לעורך במקומו של אלפון. זאת לאחר שבן קיבל הצעה לתפקיד דומה בעיתונות של נוחי דנקנר "מעריב".

עזיבתו הצפויה של אלפון לאחר 3 שנים בתפקיד, מגיעה כשברקע נמצאת כניסתו של איל ההון ליאוניד נבזלין כבעל מניות בעיתון של משפחת שוקן. על-פי גורמים בעיתון, אלפון, כמו עיתונאים אחרים בעיתון, הביעו מורת רוחם מהשינוי בקרב בעלי המניות.

אלפון מילא מאז שלהי שנות ה-80' שורה של תפקידים בעיתון ובהם עורך התרבות, עורך מוסף "הארץ" ושליח העיתון לצרפת. מאז נכנס לעיתון, בתמיכתו של עורך דה-מרקר, גיא רולניק, ערך אלפון שורה של שינויים דרמטיים בשדרת העריכה של העיתון ובהם הבאתו של אבי זילברברג לתפקיד ראש דסק החדשות והפיכתה של ליסה לפרץ לעורכת מוסף גלריה.

הצעות זורמות מ"מעריב"

עוד נודע כי המתיחות סביב כניסתו של נבזלין הובילה לאיומיו של אלפון להתפטרות כבר לפני חודש ואולם, הוא חזר בו. כעת, כאמור, התקבלה החלטה שנראית סופית. בתקופה האחרונה עסקו אלפון ושוקן בהדיפת ניסיונות מצד "מעריב" להעביר אל רחוב קרליבך שורה של עיתונאים. במסגרת זו הועלו משכורותיהם של שורה של בכירים ולתוספת הכוללת עד ל-25% בשכר.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", העיתונאים אבי יששכרוף ועמוס הראל סירבו להצעה לעבור ל"מעריב" לאחר שכבר החל מו"מ. ככל הנראה הוצעו הצעות גם לפרשן הפוליטי הבכיר, יוסי ורטר, וכן לעיתונאי הבכיר, ארי שביט.

ובכל זאת עברו לעיתון המתחרה עורך מוסף "הארץ", שי גולדן, שמונה לסגן עורך "מעריב" והכתבת הפוליטית מזל מועלם.

שוקן ואלפון לא ענו על הבקשה לתגובה בנושא.