עימות על רקע סיקור המחאה. אמיר ומירו

(צילומים: איל יצהר)

מנהל רשת ב', מוטי אמיר, מאשים את מנהל קול ישראל, מיקי מירו, בסתימת פיות, פוליטיזציה של הרדיו, מינויי מקורבים לתפקידי הגשה ועריכה, הכחשות שקריות בתקשורת לגבי פעולותיו, חוסר מקצועיות, צנזורה ועוד. כך עולה ממכתב חריף במיוחד שהגיע לידי "גלובס".

מיקי מירו, ומוטי אמיר הכפוף לו, החליפו הבוקר מכתבים חמורים על רקע סיקור ההפגנות בשבתות האחרונות. "השידור שארגנת", כתב מירו לאמיר בהתייחס לשידור אמש, "נשמע לא מקצועי וחובבני, הן מבחינת ההגשה והן מבחינת האיכות הטכנית".

לטענת מירו, פרטים משיחה שניהלו השניים ביום שישי על סיקור ההפגנה דלפו לתקשורת דקות ספורות לאחר מכן. "אני רואה בחומרה רבה את התנהגותך שחורגת מכללי המנהל התקין ומנוהלי רשות השידור", כתב מירו, "כמנהל עליך לדעת - הסגנון החוצפני שבו נקטת והעובדה שאינך מוכן להפנים את חילופי שדרת הניהול ברשות השידור, אינם ראויים ויטופלו באופן משמעתי במידת הצורך".

בתגובה לדברים, שלח אמיר מכתב למירו. "אינך מדייק בעובדות ואפילו לא קרוב לאמת, ממש כמו ההכחשות שלך בדבר ההנחיות הפוליטיות שלך לסתימת הפיות של אריה גולן, קרן נויבך וירון דקל. בהכחשות מביכות ושקריות שיצאו כהודעת דובר", כתב אמיר. בהמשך נכתב, "מיומך הראשון בתפקיד אתה נוהג בחוסר יושר מקצועי ופועל כדי להדיח אותי מניהול רשת ב'. אתה משבץ חבריך לתפקידי שידור והגשה, עושה את סידורי העבודה ברשת, מהלך אימים על הכתבים והמגישים ומייצר עיתונות מטעם בהתאם לציפיות של שולחיך הפוליטיים. מנעת את שידור מהמחאה הגדולה בת"א על ידי הימנעות ממענה בעניין הזה וטענת שהמחאה היא פוליטית ולכן לא חייבים לסקר אותה בגל פתוח".

"ביום שישי הודעתי לך שאנו נסקר את המחאה בפריפריה באמצעות גל פתוח. התנגדת שוב בנימוקים כמו "מה פתאום? את מי זה מעניין? הכל פוליטי... כאשר נוכחתי שאתה עומד על דעתך לבטל את השידור אמרתי לך: 'תבטל אותו אתה'. מיד לאחר השיחה יצאתי למערכת והייתי באולפן השידור עד אחרי חצות. השידור היה מצוין, ממצה, מאוזן, שקול, מכובד וראוי".

אמיר חותם המכתב בדברים הבאים: "גיבוב אי האמיתות במכתבך ופעולתך לסתימה הפיות ברשת ב' יאלץ אותי לפנות לקבל מקלט מדיני/פוליטי במדינה שעדיין חופש העיתונות וחופש הביטוי הם נר לרגליה".

מרשות השידור לא נמסרה תגובה עד מועד סגירת הגיליון.