פריחת המעצבים

עם פריחת החצבים פורחים גם המעצבים, כך נראה, אם מסתכלים על מספר תערוכות העיצוב המקיפות אותנו בימים אלה. הנה כמה מהן

סבתא בישלה כורסה

התערוכה "בובה מייסעס" בגלריה פרדיגמה לעיצוב עכשווי מציעה הסתכלות במורשת הסבתאית מזווית ראייה רעננה. התערוכה, שאצרו עזרי טרזי וענת בנבנישתי, היא כבר השביעית במספר בגלריה המוקדשת לעיצוב-אמנותי, המיועד לאספנים ולחובבי עיצוב מעודכנים. התערוכה הנוכחית מוקדשת לחיפוש אחר "עולם חזותי הולך ונעלם" ובדיקת הרלוונטיות של פריטי נוי כמו המפה הרקומה מבית סבתא, שהפכה אצל אלינור פורטנוי לשרפרף רקום, לכוד בתוך חישוק-תפירה. יערית מכני יצרה גוף תאורה העשוי כולו מחוטי חשמל שנטוו יחד במעין רשת תחרה עדינה. האהיל של גלית שבו עשוי כולו סיכות ראש, המוכרות יותר בכינויין "סיכות סבתא".

אסתר ילוז מרפדת כסאות מבית סבתא בבדים אשר דוגמתם נגלית לעין רק לאחר הישיבה על גביהם ואילו עידן אביעד יוצר שרפרפי עץ בהשראת ריפוד הקאפיטונאז'.

גלריה פרדיגמה, אחד העם 60, תל-אביב, ב', ג' 11:00-19:00, ו' ערבי חג 10:00-14:00

יונתן שב בזמן

בגלריה פריסקופ תיפתח בחמישי הקרוב (13.10) תערוכת עבודות של יונתן קופרמן. קופרמן הוא אספן של פריטים ארצישראליים משנות ה-30-50, שאותם הוא מסב לגופי תאורה ופריטים שימושיים אחרים, עם טוויסט של נוסטלגיה והומור, פיוט ועוקץ. "הוא אוטודידקט ועושה את הדברים מאוד במדויק", כדברי פארן.

בעבודותיו, ללא מילים, הוא מדבר על ארץ ישראל היפה ועל ערכים שהיו ואינם. הכותרת "פעמיים גזוז" היא עצמה אבן דרך נוסטלגית. על גבי ההזמנה הוא מציג גוף תאורה המורכב מברז גזוז של פעם ועליו חרוזים שקופים ומוארים, הנראים כטיפה של סירופ שנטפו ודבקו בשוליו, כדמעה.

פריסקופ, בן יהודה 176 (בחצר), ב'-ה' 17:00-20:00, ו', ש' 11:00-13:00

עיצוב הדור הבא

מותג העיצוב siam מציג תערוכת עיצוב שבסיומה ייבחרו שלושה מעצבים שיזכו בפרסים, בסך כולל של 30 אלף שקל. התערוכה, תחת הכותרת "Inspiration Is... - ממקור השראה למוצר", נועדה לקדם את "הדור הבא" בעיצוב. זאת, מתוך הבנה שמרבית המעצבים הצעירים בארץ לא מוצאים בקלות את מקומם במעגל העבודה היצרנית, ורבים מהרעיונות המבריקים שלהם נותרים בלתי ממומשים.

סיאם מקווה להציע בהמשך שיתוף פעולה למעצבים צעירים, תמיכה במעצבים ומכירת פריטי עיצוב מהתערוכה ובהמשך מפרי יצירתם בעתיד.

סיאם, יוחנן הסנדלר 5, הרצליה פיתוח. א'-ה' 10:00-19:00, שישי 09:30-14:30; אתר האינטרנט: www.siamdesign.co.il