בלוגר: "אל תאמינו לכל השקרנים, כסף מהיר זו אשליה"

הבלוגר האמריקני ג'יימס אלטושר הגיע למסקנה שכסף מהיר זו אשליה ולכן הרכיב רשימה של כל האנשים והגורמים שלדעתו הם היחידים המסוגלים להרוויח הרבה ומהר ■ ברשימה: גובי העמלות, מייסדי החברות הגדולות וסוחרי הענק

כל אחד נתקל בוודאי בפרסומת באינטרנט או בעיתונים המציעה לו להרוויח "כסף קל ומהיר בזמן קצר" או "אנחנו נלמד אותך שיטה המנצחת את השוק באמצעותה תוכל להגדיל את הכנסותיך". הבלוגר האמריקני ג'יימס אלטושר, כתב בפוסט האחרון שפרסם על אותה תופעה, והגיע למסקנה שכסף מהיר זו אשליה ולכן הרכיב רשימה של כל האנשים והגורמים שלדעתו הם היחידים המסוגלים להרוויח הרבה כסף ומהר.

"אחרי 30 שעות עבודה רצופות בתור מתכנת מחשבים, הדלקתי את המחשב בבית וראיתי את הפרסומת על מסך המחשב הקוראת לי לפתוח חשבון מסחר שבאמצעותו אצליח להרוויח כסף קל ומהיר באמצעות מתודה חדשה 'אולטרה מושלמת שתכה את שוקי המניות'" מתאר אלטשולר. "ליבי החל לפעום בחוזקה והתחלתי לדמיין את הררי הכסף שאצליח לגרוף באמצעות המסחר בתוכנה החדשה. האשליות שלי התבדו לאחר יומיים בלבד, שכן הפסדתי את כל הכסף שהפקדתי".

אלטושר קורא לכל המשקיעים המתחילים לא להיסחף בדמיונות ולא לדמיין את עצמם כסוחרי בורסה גדולים המסוגלים להרוויח מיליונים בזמן קצר באמצעות "שיטות חדשות". "זה בדרך כלל מתחיל בבולשיט של כלים סטטיסטיים כמו ממוצעים נעים או תיאוריות חדשות לגבי הסחורות".

אלטושר טוען כי האנשים היחידים היכולים להרוויח כסף בוול סטריט הם לא האנשים הפשוטים אלא רק "הכרישים הגדולים". אלטושלר גם הרכיב רשימה של כל אותם כרישי השקעות המסוגלים להרוויח כסף קל ולפעמים גם במהירות רבה.

מייסדי החברות הגדולות

אלטושר טוען כי מייסדי חברות הענק המצליחות כמו וורן באפו או ביל גייטס, הם המרוויחים האמיתיים שכן הם הצליחו להחזיק את מניות השליטה של החברות שהקימו לטווח ארוך. כך למשל אם ביל גייטס היה מוכר את החברה שהקים בתחילת הדרך, היו בידיו כ-100 מיליון דולר, אך זהו סכום יחסי קטן לעומת ה-60 מיליארד דולר, שווי ההון המוערך של ביל גייטס. "הדרך לעשות כסף בוול סטריט היא להקים חברה מצליחה המסייעת לפתור בעיות של אנשים", טוען אלטושר. "זהו אומנם לא כסף קל, אך לטווח הארוך בהחלט משתלם".

הסוחרים הגדולים

לסוחרים הגדולים יש הון ומערכות מסחר משוכללות השוות מיליוני דולרים ומחוברים ישירות לבורסה, טוען אלטושר, לכן, הסוחרים הללו רוכשים כמות עצומה של מניות ומוכרות אותה ל'דגים' (סוחרים) הקטנים יותר במחיר שהוא קצת יותר גבוה מהמחיר שהם רכשו וכך הם מרוויחים מיליוני דולרים ביום. "רווחים קטנים המצטברים לרווחים גדולים על חשבונם של הדגים הקטנים", הגדיר זאת אלטושר.

האנשים הסוחרים במידע פנים

"אם למשל יש לכם מידע פנים לפיו ענקית המלונאות הילטון רוכשת את מאריוט, אז אתם יכולים להרוויח טונות של כסף", אומר אלטושר. "אומנם הרשויות עצרו השנה כמה עשרות אנשים בחשד שסחרו במידע פנים, אך להערכתי רק 1 מכל 10,000 אנשים הסורחים במידע פנים נתפסו בשנה החולפת. הרי כולם יודעים שכל מנהלי הגידור סוחרים כל היום באמצעות מידע פנים".

גובי העמלות למיניהם

אלטושר טוען כי כל הגורמים הפיננסים הוגבים עמלות על המסחר בבורסה הם אחד מהגורמים הרווחיים ביותר בשוק ההון. כדוגמא לכך הוא נותן את קרנות הנאמנות או את הבנקים הגובים עמלות דרקוניות עבור שירותי המסחר שהם מעניקים. "על כל 100 מיליון דולר שמגייסים הגופים הפיננסיים המוסדיים הם מרוויחים 2 מיליון דולר באופן מיידי באמצעות גביית עמלה. בטווח הארוך הם מפסידים את הכסף שהפקדנו אצלהם, אך מרוויחים מיליארדי דולרים".