סמירה פורש: "אין מנוס מהתערבות המחוקק בעזרה לערוץ 10"

במשרד התקשורת הוקמה ועדת איתור למציאת מחליף ויתכן כי ימונה אדם אחד לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה ויו"ר מועצת הכבלים והלוויין

מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה הודיע אתמול (שבת) למועצת הרשות השנייה על סיום תפקידו. סמירה שאמור לעזוב את התפקיד ביולי, הודיע שייצא לחופשה כבר ב-1 במאי, כחודשיים לפני המועד המתוכנן לעזיבתו את התפקיד. במשרד התקשורת החליטו להקים ועדת איתור משותפת לתפקיד זה ולתפקיד יו"ר מועצת הכבלים ולוויין, במקומו של ניצן חן שמסיים אף הוא את תפקידו. נודע כי נבחנת האפשרות בנקודת זמן זו להוציא לפועל את רעיון ברית המועצות ולהטיל את שני התפקידים על אדם אחד שיוביל את פרויקט האיחוד.

בין השמות שעלו כמועמדים פוטנציאליים להחלפתו של סמירה, עלו שתי סגניותיו אילת מצגר, האמונה על תחום הטלוויזיה ועידית צ'רנוביץ, שאחראית על תחום הרדיו ברשות. מועמדת פוטנציאלית אחרת היא מנכ"ל הוועדה למדרוג ד"ר יפעת בן חי שגב.

סמירה מסיים קדנציה של 5 שנים. במכתב שהעביר אתמול סמירה לחברי מועצת הרשות השנייה והגיע לידי "גלובס" כתב, "יש בי גאווה רבה על הישגי הרשות השנייה בתקופה זו, בה היא מוצבה כגוף מקצועי, המוביל את השידור המסחרי בישראל ומקדמו". עוד נכתב כי "לעומת ההישגים הרבים, מספר תחומים, ובראשם מבנה גופי הסדרת השידורים, לא שונו כנדרש. לראייתי זהו תחום בו נדרש שינוי מיידי, על מנת לעבור 'משיטת הטלאים' להסדרה מערכתית וכוללת. התבטאתי בעבר לא פעם בדבר נחיצות הקמת רשות שידורים ממוזגת, ובהמשך רשות לאומית לתקשורת. אני רואה בכך את אחד היעדים הרגולטורים הרלוונטיים ביותר כעת".

קשיים במעבר לרישיונות

במכתבו מפרט סמירה את הישגיו בתפקיד - בין היתר מעבר של כל הזכייניות למצב של עמידה במחויבויותיהם והורדה משמעותית של ההפרות. "המשבר בערוץ 10 ליווה אותנו בכל 5 השנים האחרונות, וכעת הגענו לשלב נוסף בו נדרשת הכרעה", כותב סמירה, "הפעולות שנקטנו מול ועם 'ישראל 10' שירתו את האינטרס הציבורי והמקצועי. בנקודת זמן זו, אין מנוס מהתערבות ותיקון החוק על-ידי המחוקק, באופן שיטיב עם הצופה הישראלי ועם תעשיית הטלוויזיה. בכל מקרה, לראייתי העובדה שהערוץ שידר והציע תחרות וחלופה כלכלית ותכנית, הינה הצלחה".

באשר למעבר לרישיונות, אומר סמירה, "אנו בתקופת המעבר מזיכיונות לרישיונות. לצערי, בשל העדר עבודת מטה כוללת ובין משרדית של כל הגורמים השותפים מערכתית, נערמים קשיים וחששות להמשך. בהובלה נכונה ומושכלת של התהליך ניתן יהיה להביא למיצוי הפוטנציאל הגדול הטמון בו כאמור, עניין זה מחייב גם שינוי מבני וארגוני בגופי ההסדרה".

כמו כן מציין סמירה בסיפוק את מכרזי הרדיו האזורי ואת הקמת מערך עידן ".

ממשרד התקשורת נמסר, כי "שר התקשורת משה כחלון החליט על הקמת וועדת איתור לבחירת מנכ"ל לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו שיחליף את מנשה סמירה שישלים כהונה מלאה. בראש הוועדה יעמוד עדן בר טל (יו"ר) ויתר החברים ימונו על-פי כללי נציבות שירות המדינה. בתוך כך מחר יעלה לאישור הקבינט החברתי כלכלי הרכב בעלי התפקידים לבחירת יו"ר למועצת הכבלים והלוויין".