נענע10 ו-nrg במגעים מתקדמים לקראת מיזוג

המהלך הוא חלק מהאסטרטגיה של קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, להקים גוף מדיה רחב הכולל גם פלטפורמה אינטרנטית חזקה יותר

האם היציאה של ערוץ 10 מאתר נענע10 מתקרבת? ל"גלובס" נודע, כי נענע10 ואתר nrg מקבוצת "מעריב" נמצאים במגעים מתקדמים למיזוג. זאת כחלק מהאסטרטגיה של קבוצת IDB, שבשליטת נוחי דנקנר, להקים גוף מדיה רחב הכולל גם פלטפורמה אינטרנטית חזקה יותר.

כיום הבעלות על נענע10 היא משותפת - 50% מהאחזקות נמצאות בידי נטוויז'ן (שבשליטת IDB) ו-50% מהאחזקות נמצאות בידי ערוץ 10. אולם, האחזקה המשותפת הזו מייצרת לא מעט בעיות לצדדים ויש להניח כי היא לא תימשך לנצח.

כזכור, בנטוויז'ן ניסו מזה זמן מה למכור את האחזקות שלהם בנענע10 אולם ללא הצלחה. כעת, כשדנקנר הוא הבעלים החדשים של עיתון "מעריב", האופציה לשיתוף פעולה אסטרטגי שיוביל אף למיזוג עתידי נראית ריאלית יותר מתמיד.

גורמים המקורבים לנענע10 טוענים כי מדובר בשיתוף פעולה תוכני ומסחרי, במסגרתו ישתפו שני האתרים תכנים ביניהם, ושטחי המדיה של nrg יימכרו באמצעות גוף המדיה MASA של נענע10. מגעים לשיתוף פעולה מהסוג הזה, יש לציין, התנהלו כבר בעבר אולם לא הבשילו לכדי עסקה בפועל.

עם זאת, גורמים אחרים המקורבים לעסקה המתגבשת בין הצדדים טוענים כי מדובר במיזוג מלא בין האתרים, במטרה לגבש אותם תחת נכס אינטרנטי אחד. אופציה כזו טומנת בחובה את האפשרות שערוץ 10 ייצא מהשותפות שיש לו באתר נענע10, כאשר נטוויז'ן תגדיל את האחזקות שלה בנענע10 לכדי 100%.

אופציית המיזוג בין הצדדים תואמת גם את המהלכים האחרונים של ערוץ 10, שעל-פי הערכות מצוי במגעים מתקדמים עם פורטל תפוז, שבשליטת אילן בן-דב, במטרה לצאת להנפקה בבורסה בתל-אביב ולמזג בין שני הגופים.

על-פי סקר TIM, נענע10 מדורג במקום השמיני עם שיעור חשיפה שבועי של 28.1% (1.1 מיליון גולשים שונים בשבוע). מצבו של אתר nrg פחות טוב, והוא אינו נכלל בעשיריה הראשונה של האתרים הפופולריים ביותר בישראל. על-פי הסקר האחרון, ב-nrg מבקרים מדי שבוע כ-800 אלף גולשים שונים, המשקפים שיעור חשיפה שבועי של 20.1%. אלו ממצבים את nrg במקום ה-12 בלבד. מיזוג בין הצדדים עשוי להתחרות בהצלחה רבה יותר אל מול אתרי החדשות המובילים: ynet, וואלה וחדשות ערוץ 2 באינטרנט. בנענע10 סירבו להגיב לידיעה.