קומאביליטי נסגרה; 25 העובדים ביקשו למנות כונס נכסים

הכונס, יואב כפיר: " זו חברה שיש לה נכסים, טכנולוגיה ולקוחות משלמים, אנחנו מאמינים שנוכל להפעיל אותה מחדש ולנסות או למכור אותה או את נכסיה"

חברת הסטארט-אפ הישראלית Comability נסגרה ו-25 עובדיה פוטרו לפני עשרה ימים. בית המשפט המחוזי מינה ביום חמישי האחרון את יואב כפיר מחברת VAR Management לכונס נכסים זמני של החברה.

קומאביליטי הוקמה בשנת 2004 וגייסה מאז 12 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון ורטקס וסטאטה ונצ'רס, קרן ההון סיכון של ריי סטאטה.

החברה פיתחה פלטפורמה להפעלת שירותי ערך מוסף עבור ספקיות שירותי הטלקום, ובתוך זמן קצר כבר השיקה את המוצר ומכרה אותו לספקי תקשורת בתחומי ה-DSL ו-WiFi.

עם זאת, היא התקשתה לגייס הון נוסף מעבר לסבב גיוס ההון הראשוני המורחב שערכה בשתי פעימות - ב-2007 וב-2009.

מנהל החברה היה אלון פישמן, לשעבר שותף בקרן ההון סיכון אסנד טכנולוגיות שהפסיקה את פעילותה בשנת 2007.

מכרה את המוצר בתוך זמן קצר

קומאביליטי הייתה חברה קטנה שניסתה לשרוד, גייסה מעט הון, ובשנים הראשונות שלה אף ביצעה עבודות ייעוץ במטרה לרשום הכנסות שיאפשרו לה להאיץ את פיתוח המוצרים.

עובדי החברה שפוטרו מיוצגים בידי עו"ד אלון בורנשטיין, ובאחרונה הם פנו לבית המשפט בבקשה למנות לה מפרק. כפיר, שמונה על-ידי השופטת ורדה פלאוט בבית המשפט המחוזי מרכז, אמר ל"גלובס" בסוף השבוע כי בכוונתו לשוחח עם העובדים ולהפעיל את החברה מחדש. "זו חברה שיש לה נכסים, טכנולוגיה ולקוחות משלמים, אנחנו מאמינים שנוכל להפעיל אותה מחדש או לחלופין למכור אותה או את נכסיה".

חברת ואר מנג'מנט מספקת שירותים לחברות המצויות בקשיים. לפני שבועיים נודע כי החברה הייתה מעורבת במכירת נכסיה של חברת אבטחת המידע יוגי לחברה הנורווגית CUPP, שתפעיל אותה מחדש ותפתח בישראל מרכז מחקר ופיתוח.