מי יחליף את לפיד?

אחת הטענות המתמשכות נגד פאנל "אולפן שישי" בשנים האחרונות, היא היעדר הנוכחות הנשית בו. לכן, לא מן הנמנע כי בחברת החדשות יבחרו דווקא במגישה להוביל את המשדר, שנכסיו המשמעותיים הם פרשניו רוויי הטסטוסטרון אמנון אברמוביץ, רוני דניאל ואהוד יערי.

המועמדת הבולטת מבחינה זו היא המגישה דנה ויס, פרשנית משפטית באוריינטציה שלה אשר מובילה בשנים האחרונות בהצלחה את התוכנית "פגוש את העיתונות".

אולם ויס אינה ניצבת לבדה במועמדים. עמדת מגיש "אולפן שישי" התקבעה במשך שנים כמושב לדמות ממלכתית קונצנזואלית שלפיד מילא כהלכה, וכך גם אהרון ברנע לפניו. ברנע, שצפוי לשוב בקרוב משליחותו בוושינגטון, הוא דמות פופולרית שזוכה לציונים גבוהים בקבוצות מיקוד ובסקרים פנימיים של החברה. כמוהו, על אותה משבצת נופל גם עודד בן עמי, האבא הנעים שאנשים אוהבים לארח סביב שולחן השבת. מועמדים נוספים בתוך החברה הם דני קושמרו, שזכה לעדנה בשנה האחרונה בזכות הובלתו משדרים רבי צפייה, ואודי סגל, הפרשן המדיני.

חברת החדשות המשופעת בטאלנטים, ידועה כחברה שבראש ובראשונה מקדמת את אנשיה שלה, ועל כן ההערכה היא כי המועמד להחלפת לפיד לא יגיע מבחוץ. ובכל זאת, אתמול עלו גם שמותיהם של גדי סוקניק ועמנואל רוזן, שהגישו את התוכנית בעבר, ואף של מיקי חיימוביץ' שפרשה זה מכבר מעולם החדשות.

בחברת החדשות אומרים בתגובה כי הנושא עדיין לא עלה לדיון.