סקר: 69% מהעסקים הקטנים משווקים באינטרנט ללא אסטרטגיה

עפ"י הסקר, רוב העסקים הקטנים אינם מרוצים מתוצאות השיווק שלהם באינטרנט

כניסתם המאסיבית של הסמארטפונים, שמאפשרים חיבור נוח וזמין לרשת מכל מקום, הביאה איתה גם כניסה נרחבת יותר של עסקים קטנים לתוך הקלחת. עסקים אלה הבינו כי נוכחות אונליין הולכת והופכת לפריט חובה בארסנל השיווקי שלהם, וכי כדי להצליח להגיע ללקוחות - הם חייבים להיות שם.

הבעיה היא שרבים מהעסקים הקטנים לא יודעים בדיוק איך לעשות זאת. למעשה, כ-70% מהעסקים הקטנים המשווקים באינטרנט עושים זאת ללא אסטרטגיה ברורה, כשהם מנסים בכל פעם אמצעי שיווק אחר ונסחפים בעיקר אחרי טרנדים - כך עולה מסקר שנערך על-ידי ד"ר דן הרמן, מנכ"ל חברת יתרונות תחרותיים לייעוץ אסטרטגי ושיווקי, וקרן כהן, מנכ"לית קייסי קולג' ללימוד השיווק באינטרנט.

הסקר, שבו לקחו חלק כ-300 בעלי עסקים בתחומים שונים, נערך לקראת סמינר Internet Income 2012, שייערך ב-13-14 בפברואר, בו יוצגו שיטות חדשות לתכנון אסטרטגי ושיטתי של השיווק באינטרנט.

עוד עולה מהסקר, כי 66% מבעלי העסקים הקטנים אינם מרוצים מתוצאות השיווק באינטרנט. אי שביעות-הרצון בקרב מי שפועל כדי לשווק את העסק שלו באמצעות המדיה החברתית, בכלים כמו פייסבוק, גבוה יותר ועומד על 77% מבעלי העסקים. יתרה מזאת, כ-25% מבעלי העסקים אינם יודעים להעריך אם התוצאות שהשיגו באמצעות שיווק אונליין טובות או לא.

מחפשים לקוחות חדשים

הסקר מלמד על הסיבות שבגינן פונים בעלי העסקים אל האינטרנט. כצפוי, רוב בעלי העסקים (78%) פונים לאינטרנט כדי להגיע ללקוחות חדשים. 35% רואים באינטרנט זירת פעילות לשימור לקוחות ולעידוד נאמנות, ו-30% משתמשים ברשת כדי להעניק שירות טוב יותר ללקוחותיהם. באשר לאופי הפעילות, 48% טוענים כי הם מקדמים שירותים או מוצרים ספציפיים, בעוד 34% מוכרים מוצרים באינטרנט.

כמו כן עולה מהסקר כי 56% מבעלי העסקים הקטנים החלו לשווק באינטרנט רק בשנתיים האחרונות, כש-36% מהם הצטרפו רק בשנה האחרונה.

בעלי עסקים משווקים אונליין / צלם: iQoncept /Shutterstock א.ס.א.פ קראייטיב
 בעלי עסקים משווקים אונליין / צלם: iQoncept /Shutterstock א.ס.א.פ קראייטיב