רביב וגל ספיר תובעים את שלמה שרף וערוץ הספורט בגין לשון הרע

טוענים כי בתוכנית "שער השבת", ששודרה ב-5 בפברואר בערוץ הספורט, הוציא שרף את דיבתם כשהציג את רביב כ"מגלומן שקנה לבנו קבוצת כדורגל כצעצוע"

רביב ספיר, הבעלים של קבוצת הפועל ראשון-לציון בכדורגל, ובנו, גל, המשמש כבלם הקבוצה, הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעת לשון הרע בסך 3 מיליון שקל נגד מאמן נבחרת ישראל בכדורגל לשעבר, שלמה שרף, וערוץ הספורט.

זאת, בטענה כי בתוכנית "שער השבת", ששודרה ב-5 בפברואר בערוץ הספורט, הוציא שרף את דיבתם ושיקר כשהציג את רביב "כמגלומן, שקנה קבוצת כדורגל לבנו 'כצעצוע', ובא חשבון עם מאמני הקבוצות שלא שיבצו את בנו במשחקי הקבוצה".

שרף מסר בתגובה: "כל מה שאמרתי בתוכנית היה אמת. מדובר היה בביקורת לגיטימית, לא העלבתי ולא פגעתי באיש. אנשים צריכים ללמוד לקבל ביקורת".

באמצעות עו"ד אילן בומבך טוענים רביב וגל ספיר כי בתוכנית, המסכמת את משחקי ליגת העל בכדורגל, השתלח שרף "השתלחות שלוחת רסן בתובעים" והוציא את דיבתם במסווה של מתן פרשנות, בין היתר בכך שאמר כי ספיר רצה לפטר את מאמן הפועל ראשון-לציון לשעבר, ניסן יחזקאל, מכיוון שלא שיתף את בנו, גל, במשחקי הקבוצה.

לטענת התובעים, אמירתו של שרף כי "רביב רצה לפטר את יחזקאל כבר לפני 3 חודשים, אבל לא עשה את זה, כי אז היו אומרים שבגלל שהבן שלו לא שותף רביב מפטר את ניסן", מהווה לשון הרע.

לדבריהם, שרף לא הסתפק בכך והמשיך להשמיצם באותה תוכנית באמירות שקריות נוספות. בין היתר, נטען, אמר שרף כי היה מקרה נוסף שבו מאמן הפועל ראשון-לציון רצה להביא בלמים לקבוצה, ורביב ספיר לא היה מוכן לכך, כי זה היה "על החשבון של בנו היקר".

התובעים מציינים כי עוד אמר שרף בתוכנית: "רביב ספיר, אתה צריך להיות בעלים של קבוצה ולא אבא שדואג לילד שלו על חשבון המאמנים שלך", כאשר דבריו לוו בכתובית בתחתית המסך: "נו באמת! קבוצה זה לא צעצוע".

לדבריהם, "בדברי לשון הרע שלו הציג שרף את רביב כמגלומן, שקנה קבוצת כדורגל לבנו 'כצעצוע', ובא חשבון עם מאמני הקבוצות שלא שיבצו את בנו בהרכב הקבוצות שרכש. שרף שיקר במצח נחושה".

הם מציינים כי "דברים משפילים ומבזים אלה אמר הנתבע למרות שמועדון הכדורגל הפועל ראשון-לציון, המנוהל על-ידי רביב, נחשב לאחד המועדונים המנוהלים באופן המקצועי בארץ".

עוד נטען בתביעה כי בדברי לשון הרע שלו הציג שרף את גל רביב כשחקן חלש הזקוק, כביכול, להתערבות של אביו, כדי לשחק בהרכב הקבוצה. "לא יכולה להיות פגיעה מקצועית גדולה יותר בגל רביב, המצוי בראשית דרכו המקצועית, ככדורגלן בליגת העל בישראל", נטען.

התובעים מסכמים כי אין ספק כי "דברי-הבלע" שפירסמו שרף וערוץ הספורט "נאמרו בזדון ובכוונה לפגוע בשמם ובמעמדם של התובעים, בקהיליית הספורט בארץ ובענף הכדורגל בפרט, וכן להשפילם בעיני הבריות".

הם מציינים כי דברי לשון הרע הגיעו למאות אלפי חובבי הספורט בכלל והכדורגל בפרט.