אחרי שבועיים של שביתה: עובדי אלישרא יקבלו תוספת שכר של 9.5% וחלק מהרווח

במסגרת ההסכם, יזכו העובדים למענק שנתי דיפרנציאלי בגובה 1,000-2,000 דולר בתמורה, הובטח להנהלה שקט תעשייתי עד 2017

לאחר שביתה של שבועיים וחצי, נחתם היום (ג') הסכם קיבוצי בחברת אלישרא, מקבוצת אלביט מערכות שבבעלות מיקי פדרמן ויוסי אקרמן. ההסכם גובש בתום מו"מ לילי שניהל אקרמן, המשמש מנכ"ל ונשיא של הקבוצה, מול יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן.

על פי ההסכם, 710 העובדים המאורגנים של אלישרא יזכו בתוספת שכר בגובה 9.5%, בדומה לדרישה שהעלו מראש, וזאת, בגין תשע שנים שלא קיבלו תוספות שכר מלבד הצמדה למדד. בנוסף, העובדים יזכו למענק חד פעמי בגובה 1,500 דולר בגין רווחי החברה ב-2011. עוד נקבע כי החל מהשנה (2012) ואילך יזכו העובדים למענק שנתי דיפרנציאלי בגובה 1,000-2,000 דולר, וזאת כל זמן שהרווח הנקי של החברה יעלה על 5% ממחזור ההכנסות באותה שנה. בתמורה, יעניקו העובדים שקט תעשייתי ארוך יחסית, עד מארס 2017.

סולידריות

הצדדים היו קרובים לחתימה על הסכם ברוח הדברים כבר ביום ראשון האחרון. ואולם, אז טענו העובדים כי מהרגע שאקרמן הטיל על מנכ"ל אלישרא יצחק גת לסכם את הפרטים הסופיים, האחרון דרש להחריג כ-70 מהנדסים, שכלולים במה שמכונה "מעמד דור ב'", מתוספות השכר. בלילה האחרון, כאמור, התעקשו בהסתדרות כי ההסכם יחול על כלל העובדים המאורגנים. בארגון סירבו לקבל תרחיש שבו העובדים הוותיקים "מוכרים" את הצעירים, וכך מעודדים אותם לעבור לחוזה אישי. גת, שזכה בשנים האחרונות לגיבוי מלא מראשי הקבוצה, נקרא לחתום בעצמו על ההסכם.

עד אתמול בערב עוד תכננו בוועד העובדים של אלישרא להסלים את המאבק, ואף הזמינו 30 אוטובוסים לצורך הפגנה, שנקבעה לשעות הבוקר מול מלון דן בת"א - שבבעלות פדרמן. אחרי שטרחו לבתי השקעות ולהזהיר מפני התארכות השביתה כדי לפגוע במניית אלביט מערכות, היום הם ברכו על ההסכם, ואף פנו ללקוחות החברה והודו להם על "ההבנה ואורח הרוח" שגילו בזמן השביתה.

ניסנקורן אמר היום: "הצלחנו להגיע להסכם לכלל העובדים, שבסופו של דבר גם משתף את העובדים ברווחי החברה. ההסכם ייתן תמריץ הן להנהלה והן לעובדים לפעול לטובת החברה".