ארקפה פותחת סניף שני בפריז בהשקעה של 350 אלף דולר

הסניף החדש ממוקם גם הוא במתחם גלרי לאפייט * במקביל בוחנת הרשת גם תוכנית להתרחבות בניו יורק

שנה לאחר תחילת הפעילות של רשת ארקפה בפריז פותחת החודש רשת מוצרי הקפה והגורמה את הסניף השני בצרפת. היקף ההשקעה עומד על 350 אלף דולר. ארקפה פתחה את פעילותה הבינלאומית כאשר חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם גלרי לאפייט - בית הכלבו בפאריז.

הסניף החדש ממוקם גם הוא במתחם גלרי לאפייט, אך הכניסה היא ברחוב Rue Provence שליד האופרה, דהיינו הקהל אליו היא פונה אינו קהל שבוי כפי שהיה בסניף הראשון, אלא גם קהל עוברים ושבים. הסניף פרוש על 100 מ"ר, ובו 70 מקומות ישיבה.

לגלרי לאפייט 65 סניפים ברחבי צרפת ועוד 25 במדינות שונות והוא נחשב לאחד מהמותגים המובילים בעולם בתחום מותגי המותרות.

לדברי קובי שמר, בעלי ארקפה, "הצלחתו של שיתוף הפעולה הראשון לא נעלמה מעיניה של הנהלת גלרי לאפייט, ולכן היא תמכה בפתיחתו של סניף נוסף במקום".

ארקפה ביצעה לאחרונה רה-ארגון אסטרטגי כחלק מההיערכות להרחבת הפעילות בשנים הקרובות, במסגרתה חולקה פעילות הרשת לשלושה מרכזי רווח אשר יאפשרו להתמחות בכל אחד מהתחומים האסטרטגיים - הפעילות הקמעונאית, פעילות המפעל והפעילות הבינלאומית.

כשנשאל קובי שמר על התובנות שנאספו אחרי שנה בפריז הוא אומר: "הפיילוט הראשון היה בתוך בית כל בו לקהל צעיר. האנשים הם קהל שבוי ולכן התובנות יחסית יותר מוגבלות. בהחלט אנחנו יכולים להגיד שהסניף החדש יהיה ברחוב הפריזאי הקלאסי, שם המבחן. הסניף החדש נמצא ברחוב סואן, הוא ממוקם מחוץ לבניין של גלרי לאפייט ומשרת קהל הטרוגני, לא רק את באי הכל בו".

בתשובה לשאלה לגבי שותפות גלרי לאפייט בפרוייקט של ארקפה מחלץ שמר את התשובה הבאה: "הם לא בדיוק שותפים, הם פרטנרים. הם מאוד מעורבים בפרויקטים".

* ומה לגבי יישום תוכנית ההתרחבות בניו יורק?

"עוד אין החלטה. כל אחד בשעתו. נראה איך זה עובד. את ניו-יורק אנחנו בוחנים. פאריז מבחינתנו זה יעד קולינארי וצרכני ממדרגה ראשונה. אנחנו מתפתחים שם, כשיגיע הרגע נעשה גם במקומות אחרים".

* האם הגיעה ארקפה לנקודת הרוויה בהתפתחותה בארץ?

"איני חושב שמיצינו ההתפתחות בארץ. לא בחיפה, לא בירושלים ולא בכפר סבא. לא חסרים מקומות".

* האם תחזרו לתוכנית ההנפקה על מנת לגייס הון לפיתוח העסקי?

"אין שום תכנית להנפקה, אלא רק ריבוי מספר הסניפים וביסוס המפעל".

* האם תפעל ארקפה לשיתופי פעולה נוספים עם ערוצי הפצה, מעבר לילו של פז?

"הקיבולת שלנו מאוד גדלה בשנה האחרונה, והספיק לנו".