מכבי נתניה השפילה את האלופה - 3:1 לנתניה

הירוקים של רוני לוי, אלופי שלוש השנים האחרונות, הוכו שוק על ירך עם 1:3 - צמד של אוקוצ'ה ועוד שער של איתי שכטר סגרו פתיחה גדולה. קולאוטי צימק

פתיחת העונה של 2006-2007 הבטיחה - הפתיחה גם קיימה. אלופת שלוש השנים האחרונות, מכבי חיפה, הושפלה 3:1 בקופסה על-ידי מכבי נתניה. דניאל יאמר ניצח את יעקב שחר - לפחות במחזור הפתיחה.

אייזיק אבודו (אוקוצ'ה) כבש צמד והעמיד את ההגנה של מכבי חיפה במבוכה גדולה. איתי שכטר הוכיח גם הוא שיש על מי לבנות.

הירוקים רצו להתאושש מהדחה ממוקדמות ליגת האלופות על-ידי ליברפול וקיבלו מכה קשה עוד יותר. ביום שישי הם גילו שהם יפגשו את ליטקס לובץ' בקרב על שלב הבתים בגביע אופ"א וספק אם היכולת הנוכחית תספיק להם. דקל קינן היה פצוע ואייל משומר עלה בהרכב. החסרון שלו היה בהחלט משמעותי. מאור מליקסון עלה ב-11 במקום אנדרסון.

רוברטו קולאוטי רק צימק את התוצאה והקטין את ההשפלה.

הקבוצה של אלי גוטמן היתה ללא ישראל זביטי. ג'ף טוטואנה הרכש פתח על הספסל בעוד ערן לוי כלל לא היה בסגל. אופיר חיים פתח בעמדת הקשר מאחורי החלוצים והיה לא רע בעמדה הזו.

5500 אוהדים נתנו אווירה מרשימה בקופסה ודחפו את שתי הקבוצות למשחק פתיחה לא רע בכלל.

בקושי עברה דקה אחת וכבר עלתה מכבי נתניה ל-0:1. אייזיק אבודו (אוקוצ'ה) חטף כדור ממשומר 35 מ' מהשער, עבר את אלון חרזי ואז את רפאל אולארה ומתוך הרחבה בעט חזק לפינה השמאלית. ניר דוידוביץ' אפילו לא זז.

בדקה ה-7 - החמצה גדולה של רוברטו קולאוטי. הוא קיבל את הכדור ספק בנבדל, עבר את לירן שטראובר אך ממצב נוח שלח כדור לרוחב קו השער. הבעיה של נתניה היתה באגף של דדי בן-דיין, שהיה משום מה חדיר. הירוקים ניצלו זאת פעם אחר פעם.

אחרי 12 דקות נשלפו כבר שלושה צהובים - שניים מהם להגנה של נתניה. גם הקישור האחורי של גוטמן היה חלש והחיפנים הגיעו מאוד בקלות לסף הרחבה.

בדקה ה-19, אוקוצ'ה שוב עשה צחוק ממכבי חיפה ומצד ימין מסר רוחב. הכדור הגיע לאדריאן פיטו שהיה לבד ברחבה אך הרומני חיכה יותר מדי ושלח כדור חלש לידיים של דוידוביץ'. בדקה ה-24 אוקוצ'ה עשה עבודה גדולה כשהציל מהקו נגיחה של רפאל אולארה.

בדקה ה-27 משומר ניסה לחפות על הטעות שלו בספיגה של חיפה, הגיח מאחור ושלח כדור מסוכן מ-17 מ' - אך מעל המשקוף של שטראובר.

בדקה ה-35, פיטו שלח כדור אדיר מ-18 מ' אלכסונית אך דוידוביץ' הדף לקרן. בצד השני, שלח בוקולי בדקה ה-40 פצצה משלו - מעל המשקוף.

בדקה ה-41 מכבי חיפה עוד יותר בשוק. איתי שכטר קיבל כדור, ניער את אולארה בקלות, הסתובב ובעט מהאוויר לפינה של דוידוביץ'. 0:2 למכבי נתניה. רק 2 דקות עברו ושכטר כמעט עשה 0:3 אך דוידוביץ' עצר אותו וניצח בקרב האחד-על-אחד.

מחצית שניה:
אולארה, שהיה אשם בספיגת השער השני, ירד לספסל (בטענה של הקבוצה שהוא פצוע) ודקל קינן עלה לשחק. המקומיים המשיכו להביך את הגנת האלופה - בעיקר בשיתוף הפעולה בין שכטר לאוקוצ'ה.

בדקה ה-49 קולאוטי הוריד כדור ליניב קטן והאחרון הדביק את הכדור למשקוף של שטראובר. בדקה ה-54, רוני לוי שלח את שלומי ארבייטמן למגרש במקום מאור מליקסון. נתניה המשיכה לתקוף ולא הלכה לאחור. בדקה ה-57 אופיר חיים החמיץ די מקרוב כשבעט החוצה.

החילוף ראשון של נתניה היה בדקה ה-58 אז פיטו הוחלף על-ידי שי בירוק, שפגש את קבוצתו הקודמת.

בדקה ה-59 נתניה עלתה ל-0:3 מדהים. אופיר חיים הגביה מאגף שמאל, אוקוצ'ה עצר על החזה, התקדם ובעט מעל דוידוביץ'. חיים מגרלשווילי ניסה לעצור את הכדור אך נכנס איתו לרשת.

בדקה ה-62 שכטר סיים את הופעתו במשחק והוחלף על-ידי ג'ף טוטואנה. בשלב הזה, רוני לוי כבר לא קם מהמקום שלו. גם הוא הבין שהתבוסה היא בלתי נמנעת.

בדקה ה-65, טוטואנה כמעט הבקיע את הרביעי של נתניה אך הכדור שלו עלה גבוה מעל המשקוף. בדקה ה-66 שטראובר קצת התאמץ כדי לעצור בעיטה של בוקולי. בדקה ה-66 סיים אלן מסודי הופעה עלובה מול האקסית שלו.


בדקה ה-71, דירסאו ניסה להקטין את ההשפלה אך גם הוא בעט החוצה.

בדקה ה-89 חיפה צימקה ל-3:1. בוקולי הרים כדור מצד ימין וקולאוטי נגח פנימה.

מכבי נתניה: לירן שטראובר, לואיס מארין, אבי סטרול, דדי בן דיין, אורי אוזן, אורן זיתוני (אבישי ז'אנו 79), אמיר טגה, אדריאן פיטו (שי בירוק 58), אייזיק אבודו אוקוצ'ה, איתי שכטר (ג'ף טוטואנה 62), אופיר חיים.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אלון חרזי, רפאל אולארה (דקל קינן 46), אייל משומר, חיים מגרלשווילי, מאור מליקסון (שלומי ארבייטמן 55), חבייר דירסאו, גוסטבו בוקולי, אלן מסודי (אנדרסון 66), יניב קטן, רוברטו קולאוטי.