קבוצת אלון שבשליטת דודי ויסמן רוכשת את רשת הסופרמרקטים AM:PM ב-143 מיליון שקל

(עדכון) - המוכרים, גיא אדרי והאחים רן וגל בלינקס, ימשיכו לתת שירותי ייעוץ לרשת שייסדו בתמורה ל-2 מיליון שקל נוספים * מחזור הרשת, שמתפעלת 21 סופרמרקטים הפתוחים 24 שעות ביממה, הסתכם ב-2005 ב-150 מיליון שקל - והיא צפויה לעבור השנה את רף 200 מיליון שקל

חברת דור אלון , מקבוצת אלון שבשליטת דודי ויסמן ושרגא בירן, הודיעה היום כי הגיעה להסכם לרכישת מלוא האחזקות ברשת הסופרמרקטים

PM :AM תמורת 143 מיליון שקל. הרכישה תתבצע באמצעות החברה-הבת דור אלון תפעול. דור אלון היא גם הבעלים של רשת ריבוע כחול .

המוכרים, גיא אדרי והאחים רן וגל בלינקס, ימשיכו לתת שירותי ייעוץ לרשת שייסדו למשך שנה, וזאת בתמורה ל-2 מיליון שקל נוספים. בכוונת דור אלון להכפיל את מספר הסופרמרקטים ברשת במהלך שלוש השנים הקרובות ולהקים 20 סניפים נוספים. לצורך כך, במסגרת ההסכם התחייבו המוכרים לספק את שירותיהם לצורך השגת היעד בתמורה ל-10 מיליון שקל נוספים.

השלמת העסקה מותנית בבדיקות נאותות שתבצע דור אלון וכן בקבלת אישור דירקטוריון החברה. המשקיעים מפרשים את הרכישה כצעד חיובי ובמהלך יום המסחר מטפסת מניית דור אלון בכ-3.8% במחזור גבוה מהממוצע.

שלושת היזמים הצעירים הקימו את הרשת לפני חמש שנים, סמוך לשחרורם מהצבא. מאז צומחת הרשת בקצב מהיר ביותר וכיום היא מונה 21 סניפים, הממוקמים בעיקר באזור תל-אביב. הסניפים פתוחים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. אם בשנת 2001 עמד מחזור הרשת על כ-14 מיליון שקל, בשנת 2002 עבר המחזור את רף 30 מיליון השקל; ב-2003 הוא עמד על יותר מ-60 מיליון שקל וב-2004 הוא כבר עבר את מחסום ה-100 מיליון שקל.

מחזור ההכנסות של AM:PM הסתכם ב-2005 בכ-150 מיליון שקל, ועל פי הערכות, בשנת 2006 הוא צפוי לעבור את רף ה-200 מיליון שקל. הרווח של החברה לפני מס עמד בשנת 2005 על 4.5% מהמחזור, כלומר כ-6.7 מיליון שקל. ככל הידוע, הרשת מממנת את עצמה בעיקר באמצעות אשראי ספקים והיקף חובותיה לבנקים מינימלי.

לפני כחצי שנה תכננה הרשת להנפיק את מניותיה בבורסה לפי שווי חברה של כ-150 מיליון שקל, ואף החלה לעבוד על טיוטת תשקיף. הרשת התכוונה לגייס בהנפקה כ-25 מיליון שקל באמצעות מניות, אופציות ואיגרות חוב, וזאת כדי לממן חלק מההתרחבות המהירה שלה.

בסוף שנת 2005 הפעילה דור אלון 79 חנויות סופר אלונית. בכוונתה של קבוצת אלון להרחיב את הרשת ב-15 חנויות נוספות עד תום שנת 2006.

רכישתה של AM:PM תאפשר לרבוע כחול להגביר אחיזתה בסניפים השכונתיים באזור תל-אביב, וביחד עם רשת אלונית להתחרות ברשתות הנוחות של פז.