עו"ד הודתה בגניבת כספי לקוח וזיוף מסמכי בימ"ש

בית משפט השלום בקריות שחרר בתנאים מגבילים את עו"ד יעל אור-פלדמן (38), תושבת קיסריה ובעלת משרד עו"ד בנתניה ובבית שאן, לאחר שנעצרה בחשד שהונתה את לקוחותיה והוציאה מהם במירמה סכומי כסף גדולים. אור-פלדמן חשודה בקבלת דבר במירמה, זיוף ובשימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות והיא הודתה במיוחס לה.

החקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה (יאח"ה) החלה בעקבות תלונה שהגישו מנהל בתי המשפט ונשיא בתי המשפט במחוז הצפון, השופט תאופיק כתילי. בתלונה נאמר, שעו"ד אור-פלדמן זייפה לכאורה פרוטוקול בית משפט וכן את חתימתה של השופטת אתי בוהדנה מבית המשפט לענייני משפחה בטבריה. זאת, בשעה שאור-פלדמן ייצגה תושב בית שאן במאבק על ירושה.

לפי הנטען, היא זייפה פרוטוקול בו נאמר לכאורה, שכדי להמשיך בהליך המשפטי יש להפקיד בקופת בית המשפט סכום של כ-162 אלף שקל.

הלקוח בלע את הפיתיון, וחקירת המשטרה העלתה כי אור-פלדמן הוציאה ממנו במירמה את סכום הכסף האמור ושלשלה אותו לכיסה, תוך שהיא מזייפת קבלות המעידות כביכול על הפקדת הכסף בגזברות בית המשפט.

ביום חמישי בבוקר ערכו חוקרי השלוחה הצפונית ביאח"ה, בראשות סנ"צ רוברט גולדשטיין, חיפוש בביתה ובמשרדה של אור-פלדמן והחרימו מחשבים ומסמכים. סניגורה, עו"ד אחמד מסאלחה, אמר כי אור-פלדמן הודתה במיוחס לה והלקוח שלה אישר שקיבל ממנה את כספו בחזרה.

השופטת אורית קנטור סירבה לשלוח את הפרקליטה למעצר-בית, והסתפקה באיסור יציאתה מתחומי העיר קיסריה במשך שבוע. כן הוצא נגדה צו עיכוב יציאה מהארץ ונאסר עליה ליצור קשר עם המתלוננים והעדים בפרשה. היא גם חייבה אותה בהפקדת ערבות כספית, שתבטיח את התייצבותה להמשך החקירה. (מ' 1380/07).