דב לאוטמן מוכר את השליטה בדלתא לאייזיק דבח בתמורה ל-21.3-25 מיליון דולר

מייסד חברת הטקסטיל ימכור 13.3% ממניות החברה לפי 8.5-10 דולר למניה לסגן יו"ר הדירקטוריון * דבח מכהן כדירקטור המנהל של קרן ההשקעות הפרטית GMM Capital, ויחזיק לאחר העסקה כ-41.9% ממניות דלתא * לאוטמן יתפטר מהדירקטוריון עם השלמת העסקה

סופה של תקופה: דב לאוטמן מוכר את השליטה בדלתא גליל לאייזיק דבח בתמורה ל-21.25-25 מיליון דולר. לאוטמן יודיע על התפטרותו מדירקטוריון החברה ומתפקידו כיו"ר עם השלמת העסקה.

מייסד חברת הטקסטיל וחתן פרס ישראל ימכור 13.3% ממניות החברה לפי 8.5-10 דולר למניה לסגן יו"ר הדירקטוריון, ומכאן נגזרת תמורת העסקה. מדלתא נמסר, כי המחיר הסופי של העסקה ייקבע על בסיס מחיר המניות בבורסה עד סוף 2008.

החלק העיקרי מתמורת העסקה ישולם במועד השלמת העסקה, ביום חמישי הקרוב. היתרה, כאמור, תשולם ב-31 בדצמבר 2008. לאחר השלמת העסקה, יוסיף לאוטמן להחזיק בכ-11.4% ממניות החברה.

דבח מכהן כדירקטור המנהל קרן ההשקעות הפרטית GMM Capital, ויחזיק לאחר העסקה כ-41.9% ממניות דלתא. עם השלמת העסקה, יבוטל הסכם בעלי המניות הקיים בין קבוצת לאוטמן לקבוצת דבח. לדבח תובטח תבנאים מסוימיים זכות סירוב ראשונה ליתרת המניות שבידי קבוצת לאוטמן.

GMM Capital היא קרן השקעות פרטית של משפחת דבח, המחזיקה, בין השאר, גם בכ-15% מחברת הנדל"ן חבס , ובמחצית מרשת הקמעונאות Goody's Family Clothing בארה"ב. דבח, התגורר בניו-יורק, הצטרף לדלתא לפני כשנתיים, כשמאחוריו 25 שנות ניסיון בענף הטקסטיל וההלבשה.

נזכיר כי דלתא סיימה את הרבעון הראשון כשהכנסותיה קטנו ב-7.4% ל-159.4 מיליון דולר. ההפסד הנקי של החברה האמיר ל-13.2 מיליון דולר, בהשוואה למיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

החברה יצאה למהלך ארגון מחדש, במסגרתו כללה הוצאות בסך 10.8 מיליון דולר בתוצאות הרבעון. עלות זו כוללת כ-5.2 מיליון דולר במזומן לתשלום פיצויים בגין פיטורי עובדים וכ-5.6 מיליון דולר שאינם במזומן בגין ירידת ערך נכסים בעקבות סגירה וצמצום פעילות באתרי הייצור. החברהצ יינה כי יישום התוכנית יארך כשנה.

לאוטמן מסר כי "לאחר שהובלתי את דלתא בהמשך 32 שנה למן היווסדה, החלטתי, לנוכח מצבי הבריאותי ומתוך אחריות לדלתא, עובדיה ושגשוגה בעתיד, למכור את השליטה בחברה לאייזיק דבח, שותפי להנהגת דלתא בשנתיים האחרונות. דלתא עבורי היא מפעל חיים. קיבלתי את ההחלטה לאחר מחשבה רבה ומתוך רצון להבטיח המשכיות בהובלת החברה. לאייזיק ניסיון בינלאומי רב בענף הטקסטיל ואני סמוך ובטוח שהוא, יחד עם מנכ"ל החברה אבירם להב וכל יתר חברי הנהלת החברה ועובדיה, יובילו את דלתא לצמיחה ורווחיות".

אייזיק דבח אמר בתגובה: "אני שמח על ההזדמנות שנתן לי דב לרכוש את השליטה במפעל חייו. דלתא הינה חברה גלובלית בעלת פוטנציאל צמיחה ורוחיות, אשר יכולה להתמודד בהצלחה עם השינויים העוברים על תעשיית הטקסטיל בעולם. אני מאמין שיחד עם הצוות הניהולי של דלתא ועובדיה המסורים, בהנהגתו של אבירם להב, נצעיד את החברה להישגים. אני מודה לדב על תרומתו לדלתא מאז הקמתו ומאחל לו בריאות לשנים ארוכות".

דלתא