דור-אלון תפתח תוך שנתיים 30 סניפים של AM:PM בהשקעה של 15-20 מיליון שקל

רשת AM:PM חתמה את 2007 עם מחזור מכירות של 219 מיליון שקל ורווח נקי של 5 מיליון שקל

חברת דור-אלון תפתח במהלך השנתיים הקרובות 30 סניפים נוספים ברשת המרכולים AM:PM. היקף ההשקעה בהרחבת הרשת יעמוד על 15-20 מיליון שקל.

רשת AM:PM חתמה את 2007 עם גידול של 21.6% במכירות שהסתכמו ב-219 מיליון שקל, לעומת מחזור מכירות של 180 מיליון שקל ב-2006. עיקר הגידול נבע מפתיחת חנויות חדשות ברשת.

כזכור, בינואר 2007 השלימה דור-אלון את רכישת הרשת תמורת 143 מיליון שקל. בעת הרכישה מנתה הרשת 20 סניפים ואילו היום היא מונה 33 סניפים.

הרווח התפעולי של AM:PM הסתכם ב-2007 ב-8 מיליון שקל והיווה 3.6% מהמכירות ואילו הרווח הנקי הסתכם בתקופה זו ב-5.2 מיליון שקל.

רשת AM:PM מצויה במוקד המאבק שמנהלת העדה החרדית בקבוצת אלון וזאת בשל הפעלת הרשת בשבת. לפני כשבועיים פרסמה ועדת הרבנים של העדה החרדית מודעות בעיתונות החרדית הקוראות לציבור החרדי ש"לא להתקשר בעסקים" עם חברת הדלק דור אלון ורשתות השיווק רבוע כחול ושפע שוק, בשל הפעלת סניפי AM:PM בשבת. כל העסקים המוזכרים נמצאים בבעלות או שליטה של קבוצת אלון.

ועדת הרבנים נימקה את החלטה בכך ש"כשלו דרכי המו"מ עם בעלי הקבוצה על הפסקת חילולי שבת בפרהסיה על-ידי AM:PM, שהכריזה על פתיחת עשרות חנויות בתוך הערים בשבת קודש".

מאז פרסום המודעות החל מו"מ בין נציגי קבוצת אלון לנציגי העדה החרדית אולם, לפי שעה, הצדדים לא הגיעו לידי הסכם. בקבוצת אלון חוששים מפני החרמה גורפת של עסקיהם על-ידי העדה החרדית ואילו בעדה החרדית חוששים מהצורך להורות על פיטורי כ-200 העובדים החרדיים ברשת שפע שוק. לפי שעה, רבני העדה החרדית לא הורו על כל צעד נוסף וזאת עד למיצוי הליך המו"מ.