שנת מאסר לבכירים לשעבר באל-על, בזק ובנק הפועלים בפרשת השוחד לוועדים

על מקבלי השוחד - שמואל שמעוני, ששימש קניין בכיר באל-על; בנימין גולדרינג, ששימש יו"ר ועד עובדי בזק בצפון; ואבנר גלעד, ששימש חבר ועד עובדי בנק הפועלים ורכז הקניות לשי לפסח - נגזרו שנת מאסר בפועל ושנה על-תנאי

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר הבוקר (ד') עונשי מאסר בפועל על בכירים לשעבר באל-על, בזק ובנק הפועלים, שהורשעו בקבלת שוחד בשנים 95'-98'.

על מקבלי השוחד - שמואל שמעוני, ששימש קניין בכיר באל-על; בנימין גולדרינג, ששימש יו"ר ועד עובדי בזק בצפון וחבר הוועד הארצי; ואבנר גלעד, ששימש חבר הוועד הארצי של עובדי בנק הפועלים ורכז ועדת הקניות לשי חג הפסח - נגזרו שנת מאסר בפועל ושנה על-תנאי.

נותן השוחד, אריה עציוני, נידון ל-18 חודשי מאסר ושנה על-תנאי. עציוני היה הבעלים והמנהל של חברת נחם שיווק ומסחר וחברת עציוני, שעסקו בניהול חנויות רווחה לגופים מוסדיים ובייבוא ואספקת מזון.

בכתב האישום שהגישה עו"ד אתי בן-דור מפרקליטות מיסוי וכלכלה נאמר, שעציוני נתן לנאשמים האחרים כספים וטובות הנאה, בהיותו מודע לתפקידם ומעמדם בגופים המוסדיים בהם עבדו, כדי לקדם את האינטרסים העסקיים שלו.

עציוני הואשם גם במתן שוחד ליורם אוברקוביץ' ז"ל, בעת כהונתו כיו"ר ועד עובדי חברת החשמל, אולם מאחר שאוברקוביץ' הלך לעולמו הורה השופט על מחיקת אישום זה (עוד לפני כן נמחק אוברקוביץ' עצמו מכתב האישום).

השופט ג'ורג' קרא לא מצא בסכומי השוחד הנמוכים יחסית סיבה להקל בעונש. "ההתנהגות המושחתת - מושחתת היא ברמה הערכית העקרונית. גובה סכומי השוחד שקיבלו עובדי הציבור כאן לא צריך לשמש אינדיקציה לאורכה של תקופת המאסר שתוטל עליהם משלטעמי, אין הדבר משנה 'תג המחיר' שבו 'מכרו' איש איש את יושרתו", קבע.

קרא קיבל את עמדת הפרקליטות, לפיה חלוף הזמן מאז האירועים מצדיק רק הקלה קלה בעונשים. (ת.פ. 40146/00).