ביהמ"ש דחה פשרה בתביעה הייצוגית נגד שטראוס: ההסדר מסרבל את קבלת הפיצוי

בהצעת הפשרה נקבע כי שטראוס תעניק לצרכנים 6,500 שוברים לקבל אריזת שמיניית קרמבו ברשתות השיווק

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה הצעת פשרה בבקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד גלידות שטראוס, במסגרתו נקבע כי החברה תעניק לצרכנים 6,500 שוברים לקבל אריזת שמיניית קרמבו ברשתות השיווק. השופט מגן אלטוביה קבע כי ההסדר מציב קושי וסרבול בהענקת הפיצוי וכי תקופת הפיצוי קצרה ובהיקף מצומצם.

התובע, דורון מסרנו, טען כי הכיתוב שהודפס על אריזות החיסכון של הקרמבו, ששיווקה שטראוס בחודשים אוקטובר-דצמבר 2006 הביא להטעייתו. לדבריו, הוא סבר כי בכל אריזה יש 80 יחידות (40 בכל קומה), כאשר בפועל היו 40 יחידות בלבד (20 בכל קומה), כיוון שהכיתוב "40 יחידות" הופיע פעמיים. הוא ביקש לפצות את הלקוחות שהוטעו מהכיתוב בכ-7.42 מיליון שקל. שטראוס טענה מאידך כי לא היה בפרסום כדי להטעות, והראיה שאיש לא התלונן על כך מלבד התובע.

לנוכח עמדתו של ביהמ"ש באשר לסיכויי התביעה והמלצותיו, הגיעו הצדדים להסדר פשרה. בהסדר, שלא אושר, נקבע כי כל צרכן שירכוש במהלך דצמבר 2008 ברשתות השיווק אריזת קרמבו של 40 יחידות ושימלא הצהרה, לפיה הוא הוטעה מהכיתוב ברכישת אריזת הקרמבו בחודשים אוקטובר-דצמבר 2006, יקבל לביתו שובר לאריזת שמיניית קרמבו. זאת, בתנאי שישלח את ההצהרה בצירוף חשבונית קנייה מתקופת המבצע למשרדי חברת גלידת שטראוס. בהסדר נקבע כי הטבה זו תוגבל ל-6,500 הקונים הראשונים בלבד בתקופת המבצע, דהיינו בדצמבר 2008.

עוד נקבע בהסדר כי החברה תתקן את הכיתוב על אריזות החיסכון, כך שיובן כי בכל אריזה יש בסך הכל 40 יחידות; וכן תעניק ללקוחותיה, שיצהירו כי נפגעו מהכיתוב, הטבה של תוספת יחידות מתנה ברכישה הבאה.

בהסדר הפשרה המליצו הצדדים לביהמ"ש לפסוק גמול לתובע המייצג בסך 15 אלף שקל ושכר טרחה לבא כוחו, עו"ד אבנר גבאי, בסך 62 אלף שקל. (ת.א. 2702/06).