אפריקה תשלם על סביוני נצר 12 מ' ש' דמי היוון במקום 70 מ' ש' שדרש המינהל

פרויקט סביוני נצר סירני הסמוך לקיבוץ נצר סירני כולל 890 יח"ד ב-30 בניינים בני 6-9 קומות עם ממוצע של 30 דירות לבניין ועוד כ-10 אלף מ"ר מסחר ומשרדים

אפריקה ישראל מגורים הצליחה לזכות בערעור שהגישה נגד מנהל מקרקעי ישראל בגין גובה דמי היוון שפסק לה על פרויקט סביוני נצר שהחברה בונה על שטח של 220 דונם בדרום-מזרח נס ציונה, בחלקים שווים עם חברת י.אדלר ובנו.

באוגוסט 2006 דרש המינהל מחברת היזמות דמי היוון בגובה 68 מיליון שקל, אולם על פי החלטת השמאי הבורר ובעקבות ערעורה, תשלם אפריקה ישראל 12.5 מיליון שקל בלבד, 18.4% מגובה דמי ההיוון שבגינם חויבה, הפחתה משמעותית מהסכום המקורי, המהווה החלטה חריגה למדי.

את הערעור הגישה אפריקה מגורים באמצעות שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין, אשר טענה כי מדובר בפרויקט מגורים שכבר שולמו בגינו דמי היוון חלקיים וכי תוספת התשלום הנדרשת בגין השינויים בתוכנית היא מופרכת.

פרויקט סביוני נצר סירני הסמוך לקיבוץ נצר סירני כולל 890 יח"ד ב-30 בניינים בני 6-9 קומות עם ממוצע של 30 דירות לבניין ועוד כ-10 אלף מ"ר מסחר ומשרדים, מבני ציבור ושטחים ציבוריים, זאת לפי תוכנית בסיסית לפרויקט שאושרה לפני שנים אחדות. בגין תוכנית זו שולמו דמי היוון בגובה של 120 מיליון שקל.

לקראת 2006 אושרו תכניות נוספות לשינויים במתחם הפרויקט המקורי כפי שאושר בהתחלה הכוללים תוספות והזזות למיניהם. אולם, על תכניות השינויים דרש המנהל סכום (68 מיליון שקל) של כמעט מחצית מהסכום המקורי שכבר שולם, ואותו הגדירו היזמים כ"סכום לא סביר". *