על גגות תל אביב: בתי הספר בעיר יעברו לשימוש באנרגיה סולארית

הרשות לפיתוח ת"א-יפו יצאה במכרז להתקנת קולטים סולאריים ב-10 בתי ספר בעיר ; לפני שבועיים פורסמו התעריפים לייצור חשמל עצמי

שבועיים בלבד מאז אישור התמריצים לייצור חשמל עצמי באנרגיה סולארית, הרשויות המקומיות מתחילות להרים את הכפפה.

הרשות לפיתוח כלכלי ת"א-יפו פרסמה היום (ד') מכרז ראשון מסוגו לתכנון, ביצוע והקמה של מערכות סולאריות על גגות בתי הספר בעיר, כך נודע ל"גלובס".

הרשות, בניהולו של שרון קרן, פנתה ליזמים בבקשה לקבל הצעות להתקנת הקולטים הסולאריים בכ-10 גגות של בתי ספר בעיר, כאשר גודלה של כל מערכת סולארית לא יפחת מ-1 קילו-וואט מותקן.

ענף מעריכים את ההיקף הכולל של המכרז במיליון שקל. לפי הערכות, מדובר בפיילוט של העירייה, שבכפוף להצלחתו יפורסמו מכרזים נוספים.

עיריית ת"א, בראשות רון חולדאי, המכהן גם כיו"ר הרשות לפיתוח ת"א-יפו, מצטרפת בכך לעיריית ירושלים, שכפי שפורסם ב"גלובס", מתכננת להתקין קולטים סולאריים על גגות מוסדות החינוך וכל מבני הציבור בעיר, בהשקעה של כ-20 מיליון שקל.

תנאי המכרז דורשים ניסיון בהתקנה של לפחות שתי מערכות סולאריות בישראל המחוברות לרשת הארצית, בהיקף של לא פחות מ-5 קילו-וואט מותקן, או לחלופין ארבע מערכות בהיקף של 2 קילו-וואט מותקן.

באחרונה נעשה צעד גדול לעידוד השימוש הציבורי באנרגיה סולארית, לאחר שהרשות לחשמל, בראשות היו"ר אמנון שפירה, אישרה את ההסדרים לשימוש באנרגיה סולארית פוטו-וולטאית (PV).

לפי ההסדר, לקוחות בינתיים ותעשייתיים שיתקינו קוליטים סולארים יקבלו החזר בתעריפים של כ-2.01 שקל לכל קוט"ש (קילו-וואט לשעה) שימכרו לרשת הארצית.

ההסדר שייכנס לתוקף ב-1 ביולי גובש בהתאם להנחיית שר התשתיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, כאשר היעד שנקבע הוא עד ייצור של 50 מגאווט חשמל. יש לציין כי גודל המתקן לצרכן הביתי הוגבל לכ-15 קילו-וואט מותקן, ו-50 קילו-וואט לצרכן עסקי-תעשייתי. לפי התכנון, לצרכנים הביתיים תוקצה מכסה של לפחות 20% (10 מגאווט) מסך הייצור העצמי של אנרגיה סולארית