עסקים כרגיל: המוסף הכלכלי של "הארץ" לא יופץ ב"מעריב"

עם זאת יימשך שיתוף-הפעולה בין הצדדים לקידום המיזוג התפעולי

המוסף הכלכלי של עיתון "הארץ", "דה מרקר", לא יחולק בשלב זה כתוספת לעיתון "מעריב " - כך החליטו ראשי "מעריב". ההחלטה התקבלה בהמשך למגעים מתקדמים שקיימו "הארץ" ו"מעריב" לצורך שיתוף-פעולה ביניהם, בהם גם נושא הפצת "דה מרקר" למנויי "מעריב" תמורת סכום חודשי של 15-20 שקל, כך נודע ל"גלובס".

יש לציין כי שיתופי-הפעולה הנרקמים בין "הארץ" לבין "מעריב" הובאו גם לידיעת נציגיו של המיליארד לן בלבטניק, אשר מנהל משאים ומתנים לרכישת "מעריב", והם ברכו על התהליך.

ההחלטה שלא לשתף פעולה בשלב זה בעניין "דה מרקר" התקבלה על-ידי העורך המשותף ב"מעריב", דורון גלעזר, זאת כחלק מההבנה שמהלך כזה עשוי לפגוע במוסף "עסקים" של "מעריב".

גלעזר אמר בתגובה לידיעה כי "קבוצת "מעריב" וקבוצת "הארץ" החליטו על מתווה לשיתופי פעולה לטווח הארוך. בשלב הראשון אנו מתרכזים בשיתופי-פעולה שמטרתם לחסוך כסף רב לשתי הקבוצות. שיתופי פעולה תוכניים יידחו לשלב מאוחר יותר".

שיתוף-פעולה זה שנבחן באשר למוסף הכלכלי הוא חלק ממכלול אפשרויות שנבחנות על-ידי "הארץ" ו"מעריב" במחצית האחרונה של השנה אשר כוללות שיתופי פעולה ואף רכישה. כפי שפורסם לפני כחודש ב"גלובס", פירמת רואי החשבון KPMG סומך חייקין נשכרה על-ידי הצדדים לשם ביצוע הערכת שווי לשני העיתונים, זאת כחלק ממהלך של בחינת מיזוג תפעולי בין השניים אשר יכלול שיתוף-פעולה בתחומי ההפצה, הלוחות ושירות הלקוחות.

כאמור, לבדיקה זו קדמו מגעים במסגרתם נבחנו אפשרויות מיזוג, רכישה או שיתופי פעולה. אך כידוע, במקביל למגעים אלה מול "הארץ", נמרודי ניהל מגעים נוספים שלם מכירת העיתון הן עם המיליארדר שלדון אדלסון ובחודשיים האחרונים גם עם בלבטניק, שהפכו לרציניים ביותר.

היום נודע כי המגעים בין בלבטניק לנמרודי מתקדמים למדי והשניים אף חתמו על הסכם "נון שופ", במסגרתו במשך חודש הצדדים לא יכולים לנהל משאים-ומתנים עם גורמים אחרים, ובמקביל הם מתחייבים לסודיות באשר למגעים ביניהם כמו גם באשר לבדיקות הנאותות שיבצע בלבטניק ל"מעריב".