סקר טים: וואלה מגדיל פערים מ-ynet, "גלובס" מוביל את אתרי הכלכלה בפער של 18% בגלישה ממקומות העבודה

חודש יולי 2008 היה מצוין גם לתפוז ונענע10 ; כל האתרים הזרים התחזקו וכך גם אתרי זכייניות ערוץ 2 ; החשיפה לרשת החברתית וההיכרויות "דה מרקר קפה" מחפה על חולשת החשיפה לחדשות הכלכליות באתר

ערוץ המידע העיקרי של הגולשים בנושא חיפוש עבודה הינו האינטרנט (80%), כך עולה מסקר TIM לחודש יולי, המודד את שיעורי החשיפה השבועיים לאתרים המובילים בישראל. ערוץ המידע השני בחשיבותו הינו העיתונות (69%) ולאחר מכן קשרים בין-אישיים (55%). כ-20% מאוכלוסיית גולשי האינטרנט עדיין רואה בלוחות המודעות הפיזיים מקור מידע חשוב בנושא מודעות דרושים והצעות עבודה. מבין אתרי חיפוש העבודה, 46% פונים לאתר דרושים, 39% לאתר אולג'ובס ו-36% פונים לג'ובנט וליד2.

יולי שמח לוואלה, נענע10 ותפוז

שלישיית האתרים המובילים ממשיכה להישאר יציבה, כאשר גוגל מובילה, עם שיעור חשיפה שבועי של 90.3%, ולאחריה וואלה ו-ynet, עם שיעורי חשיפה שבועיים של 71.6% ו-60.6% בהתאמה. בכך ממשיכה וואלה להגדיל את הפער מ-ynet ולצמצם את הפער מגוגל.

סקר טים

נענע10, שהושק באמצע יולי בעיצוב חדש, מתחזק, עם שיעור חשיפה שבועי של 35.4%, בהשוואה לשיעור של 32.7% בחודש יוני. לאחר זינוק חד בחודש שעבר, אתר יד2 נחלש במקצת, מ-24.8% ל-23.9%, ויורד למקום ה-10, בהשוואה למקום ה-8 בחודש שעבר. את הגידול החד ביותר רושמת תפוז, עם עלייה של 15.3% במונחים של שיעור חשיפה שבועי, בהשוואה לחודש הקודם, גידול שמעלה אותה למקום ה-11.

חדשות כלכליות-פיננסיות ב"גלובס", היכרויות - ב"דה מרקר"

בקרב האתרים הכלכליים, "גלובס" מוביל בשיעורי החשיפה ממקומות העבודה, בפער של כ-18% על "דה מרקר". במונחים של שיעורי חשיפה כלליים, "גלובס" עם שיעור חשיפה שבועי של 10.7%, ו"דה מרקר" עם שיעור של 12%.

ההבדל בין החשיפה הכללית לחשיפה ממקומות העבודה, אם כך, נובע מההשפעה של הגולשים ברשת החברתית "קפה דה מרקר", שמושכת לאתר קהל שאינו מתעניין בהכרח הכלכלה ומייצר כ-60% מסך הדפים הנצפים באתר כולו.

לפי נתוני "דה מרקר" עצמו, לרשת החברתית "הקפה", המשמשת בין השאר להיכרויות, יש בין 30 ל-40 אלף גולשים ביום, נתון שמחפה על חולשת חלק החדשות הכלכליות-פיננסיות של האתר, שחשיפתו קטנה בהרבה מחשיפה לחדשות הכלכלה והפיננסים של "גלובס".

One פותח פער בספורט; זכייניות ערוץ 2 והאתרים הזרים מתחזקים

בקרב אתרי הספורט, נשמרת מגמת המובילות של ONE, ששיעור החשיפה שלו עומד על 15.1%, בהשוואה לשיעור של 11.8% לספורט5, כאשר שני האתרים נחלשו בחודש יולי.

סקר טים

למרות ירידת הבאזז, פייסבוק מתחזק לשיעור חשיפה של 27.8%, ומתברג למקום ה-7, בהשוואה למקום ה-9 בחודש יוני, ובכך תופס את מקומו של nrg שיורד למקום ה-8. מגמה זו מאפיינת את כל האתרים הזרים, כאשר יו-טיוב מתחזק לשיעור של 36%, בהשוואה ל-34.1%, ויאהו מתחזק לשיעור של 17.1%, בהשוואה לשיעור קודם של 14.2%.

חדשות טובות גם לזכייניות ערוצי הטלווזיה: אתר "קשת" גם רושם גידול חד ועולה ממקום 19 למקום 14, עם שיעור חשיפה שבועי של 15.5%, בהשוואה לשיעור קודם של 12.8%. גם המתחרה "רשת" מתחזקת, משיעור של 10.7% ל-13.7% ביולי.

סקר TIM הנוכחי של TNS טלסקר הינו המדידה ה-30, והוא נערך בקרב מדגם של 801 משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה, בפיזור ארצי ומייצג באוכלוסיה היהודית בישראל.