הפרסומת לבזק עם גידי גוב - הכי זכורה, אייס קפה של יטבתה - האהובה ביותר

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת של בזק רשמה השבוע שיעור זכירה של 5.2% ; הפרסומת לטבעול רשמה שיעורי זכירות ואהדה גבוהים יותר מהפרסומת לפתיתים של אסם

הפרסומת של בזק באמצעות אדלר-חומסקי היא הפרסומת הזכורה ביותר השבוע, כך עולה מנתוני סקר הפרסומות הזכורות והאהובות של מכון גיאוקרטוגרפיה. בשבוע השני באוויר רושמת הפרסומת שיעור זכירה של 5.2% ושיעור אהדה של 12.6%.

ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, מציינת כי האהדה לפרסומות, גבוהה משמעותית בקרב נשים, עולה עם העלייה ברמת ההכנסה, ונמוכה יחסית בקרב קבוצת הגיל המבוגרת (55 ומעלה) ובקרב דתיים.

יטבתה חוזרת

3 חודשים לאחר שירדה מהאוויר חוזרת הפרסומת לאייס קפה יטבתה לסבב נוסף, ובשבוע השני שלה באוויר היא מתמקמת במקום הראשון בטבלת הפרסומות האהובות. הפרסומת באמצעות שלמור-אבנון-עמיחי רושמת שיעור אהדה העומד על 16.6%, המבטא עוצמת אהדה בינונית-גבוהה שערכה 0.77, בהתאם למדד גיאוקרטוגרפיה המבוסס על שיעור האהדה הממוצע של הפרסומות האהובות ביותר בחצי שנה האחרונה. האהדה לפרסומת, אשר עושה שימוש בסלנג צבאי, גבוהה יחסית בקרב גברים ובקרב קבוצת הגיל הצעירה (18-34) ונמוכה יחסית בקרב עולים חדשים. בנוסף, הפרסומת אהודה פחות בקרב בעלי הכנסה נמוכה ובקרב בעלי השכלה נמוכה.

באשר לשיעור הזכירות, הפרסומת מצליחה הרבה פחות ורושמת שיעור זכירות של 2.1% בלבד הממקם אותה במקום התשיעי ברשימת הפרסומות הזכורות.

השבוע נכנסות לרשימת הזכורות והאהובות שתי פרסומות מתחום המזון הביתי - הפרסומת של טבעול לשניצלונים דקים וקטנים באמצעות גלר- נסיס והפרסומת של אסם לפתיתים באמצעות גיתם BBDO.

הפרסומת לשניצלוני טבעול מצליחה מעט יותר ורושמת מקום שלישי ברשימת הפרסומות הזכורות, עם שיעור זכירה של 3.5% ומקום שישי ברשימת הפרסומות האהובות, עם שיעור אהדה של 8.7%. הפרסומת לפתיתי אסם רושמת שיעור זכירות של 2.4% ושיעור אהדה של 4.7% הממקמים אותה במקום השביעי ברשימת הפרסומות הזכורות ובמקום התשיעי ברשימת הפרסומות האהובות.

שתי הפרסומות שמשווקות מזון ביתי, הפונה בין היתר לטעמם של ילדים, מתחבבות באופן שונה על פלחים שונים בציבור: הפרסומת של טבעול רושמת שיעורי אהדה דומים בקרב גברים ונשים, מתחבבת יותר בקרב קבוצת הגיל הצעירה (18-34) ומתחבבת פחות בקרב דתיים ועולים חדשים. לעומתה, הפרסומת של אסם אהודה על נשים בשיעור גבוה משמעותית לעומת גברים, אהודה יותר עם העלייה ברמת ההכנסה ורושמת שיעורי אהדה דומים בקרב קבוצות גיל שונות ובקרב בעלי נטיות דתיות שונות.

בשבוע שבו שודרו שתי פרסומות לתה קר, הפרסומת של נסטי והפרסומת של אייס טי, רושמת הפרסומת של נסטי, באמצעות שלמור-אבנון-עמיחי הצלחה גדולה יותר. הפרסומת נכנסה למקום השמיני ברשימת הזכורות עם שיעור זכירה של 2.3% ולמקום החמישי ברשימת הפרסומות האהובות, עם שיעור אהדה של 11.3%. לעומתה, הפרסומת לאייס טיי לא מופיעה בדירוג.

224 פרסומות וחסויות

סך ההשקעה השבוע דומה לזה של שבוע שעבר ועומד על 37.2 מיליון לעומת השקעה כוללת של 37.3 מיליון דולר שבוע שעבר. לעומת זאת, סך הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע בזמן מדיה נמוך מזה של שבוע שעבר ועומד על 224 פרסומות וחסויות לעומת 271 שבוע שעבר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום).

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>ועידת ישראל לעסקים 8-7 בדצמבר 2014 – לפרטים והרשמה >>
 
 
חזרה למעלה