מיומנו של איש היי-טק: מפגש עם דינוזאור

קצת אחרי 9 בערב זה קרה. הלפטופ הנאמן שלי שבק חיים אחרי מספר שנים לא מבוטל בהן שירת אותי נאמנה

קצת אחרי 9 בערב זה קרה. הלפטופ הנאמן שלי שבק חיים אחרי מספר שנים לא מבוטל בהן שירת אותי נאמנה. הוא לא היה הכי רזה בעולם, לא היו לו שום גאדג'טים מיוחדים ולא ציפוי בוהק מכרום. סתם לפטופ שחור וטיפה מגושם - אבל את העבודה הוא עשה. תמיד בנאמנות, בצייתנות ובשקט, עם אפס תקלות - כיאה לסוס עבודה שכמותו כבר קשה למצוא.

"אולי בכל זאת אפשר להציל פה משהו. הגיע הזמן שגם אני אעשה משהו בשבילך, ידידי 50R הנאמן", אני חושב ומתקשר למרכז השירות. שם הנחו אותי להביא את ידידי למעבדות, לצורך בדיקה ותיקון.

"הידד", אני חושב בליבי, "יש לי פגישה עם דינוזאור". אחרי נהיגה קצרה הגעתי לכביש צר מוקף בירק שבקצהו בניין זכוכית חום. נכנסתי לאזור קבלת הקהל, והמתנתי לתורי. "שקט פה בממלכה", אני מהרהר, "אבל יש מיזוג, יש עיתון, סבבה לגמרי". תורי לא אחר לבוא. אחד מנתיניו של הדינוזאור, לבוש בחולצת תכלת מעוטרת בתג עם שמו, קיבל אותי בנימוס ובסבלנות. "אולי תוכלו להציל את ידידי", אני אומר בתחינה. נתין ממלכת הדינוזאור לקח ממני מספר פרטים, הזין אותם למחשב וביקש את ידידי.

בתנועות איטיות ובחרדת קודש הוא לקח את ידידי. מיד נטל קרטון עבה, קיפל אותו לקופסה עם מכסה, הכניס את ידידי לתוך שרוול פצפצים והניח אותו אחר כבוד בתוך הקופסה. בצעדים איטיים הוא הניח אותה במעבדה. "נהיה איתך בקשר", אמר בחיוך תוך שהוא מוסר לי טופס שכותרתו "קבלת מכונה לתיקון". בדרכי לחניה אני עוד מספיק למלמל: "הוא לא מכונה, הוא ידידי הטוב". אבל קולי נבלע ברעש ציוצי הציפורים שבחוץ.

מחפש ידיד חדש

פעם צחקנו על אנשי המכירות האלה בממלכת הדינוזאור. כולם בחולצות לבנות, עניבות משי וחליפות כהות. אחר כך אמרנו על הדינוזאור שהוא שייך לעבר ולא ישרוד. אחר כך התפלאנו שהוא עוד בסביבה ושורד את תהפוכות הכלכלה העולמית וההיי-טק.

מאוחר יותר הבנו שבעצם הוא עוד כאן ובגדול, ושעד היום לא נמצא תחליף ראוי למכונות הנפלאות שנבנו לפני שנים רבות. בשנים האחרונות אנחנו מביטים בקנאה גלויה בדינוזאור, עוקבים אחרי המהלכים המבריקים שהוא מבצע - בעוצמה ובנחישות האופייניים לו - מתפעלים מהאסטרטגיה המתחדשת שלו ומוחאים כפיים לרכישות של כל מיני גמדים בשוק (חלקם בשווי מאות מיליוני דולר).

והדינוזאור שלנו רעב. כ-75 רכישות של חברות ביצעה יבמ מאז שנת 2001. רק ב-2008 נרכשו מעל ל-10 חברות, ובהן הישראליות XIV, FilesX ודיליג'נט. ואני חושב לעצמי: לא כל יום יש לך מפגש עם חיה בשווי שוק של 155 מיליארד דולר. אבל גם אני, גרגר אבק נישא ברוח שכמוני, מבין שאולי הכול מתחיל בחדר ממוזג, אנשים בחולצות תכלת עם תגים, וארגז קרטון מיוחד שמקופל אך ורק בשביל הלפטופ שלי - והרבה הרבה סבלנות וכבוד.

סוף דבר: ידידי ה-50R הוכרז רשמית כמת, עלה לגן העדן של הלפטופים, ואני התפניתי לחפש לי ידיד חדש. ה-300X החדש שאני עומד לקנות אוכל את ה-MacBook Air של אפל לארוחת ארבע.

הכותב הוא יזם ומנהל בתעשיית ההיי-טק