מיומנו של איש היי-טק: בועת ההיי-טק חוזרת

השפה אותה שפה, הדיבור אותו דיבור, הרעיונות המופרכים אותם רעיונות מופרכים, והיזמים עם אותו ניצוץ בעיניים ; אקזיט הוא In, מודל עסקי הוא Out, קוליות היא In ותכליתיות היא Out

גם לכם יש הרגשה של דז'ה-וו? הבועה חוזרת. טוב, לא בדיוק זו המיתולוגית, אבל היא מזכירה אותה. היא מתונה יותר, אבל כמוה היא לא ממש שפויה. נכון שאין חברות ששוכרות מאות מטרים של משרדים נוצצים (וריקים) בהרצליה או בעמק הסיליקון, וגם לא חברות שקונות עשרות שרתים רק בשביל להראות לקרנות את חדר המחשב שלהן, אבל העקרונות שיצרו את הבועה הראשונה כבר כאן.

השפה אותה שפה, הדיבור אותו דיבור, הרעיונות המופרכים אותם רעיונות מופרכים, והיזמים עם אותו ניצוץ בעיניים. אקזיט הוא In, מודל עסקי הוא Out, קוליות היא In ותכליתיות היא Out. כשירות לקוראים אני מצרף תעודת זהות של חברת הסטארט-אפ הטיפוסית לימי הבועה 2. תוכלו רק למלא את החסר ולרוץ על האקזיט.

שם החברה: לא משנה כל-כך, מה שמשנה זו הסיומת לשם. סיומות מוצלחות: fy. כמו יוני-פיי, פרוג'קטי-פיי, שטות-גמורה-ליפיי. גם סנס היא סיומת מעולה. כמו קור-סנס, גריד-סנס, טו-סנס, אי-סנס, אין-בזה-שום-סנס.

מנהלים: ר', יזם סדרתי (הקים 3 סטארט-אפים שכולם נסגרו); מ', לשעבר מ-8200, צ'ק פוינט, אלדין, ודאבל-קליק (בדיוק כמו עוד 1,000 איש שהיו באותן תחנות); וש' - למד עם אחותו של מ' בקורס נטורופתיה במכללת רידמן.

החזון: הגדרנו סגמנט חדש, H, אנחנו נכבוש את שוק ה-S עם טכנולוגיה T, בתוך Y שנים.

מודל עסקי : אין. (למה זה טוב? אנחנו מגניבים גם בלי זה).

מה תיחשב הצלחה? יהיו לנו מיליון משתמשים רשומים (מתוכם 990,000 לא פעילים).

מילות מפתח: web 2.0,Stickiness ,Viral Marketing, בלוג, Social Networking.

אז מה בדיוק אתם עושים? תראה, זה מסובך להסביר (אנחנו בעצמנו לא ממש יודעים).

ובכל זאת? אנחנו מנתחים את הטקסטים של בלוגים בתחום המוזיקה ונותנים למשתמשים לדרג את התוצאות של הניתוח. אחר-כך אנחנו מנתחים את הדירוגים ונותנים למשתמשים אפשרות לשלוח זה לזה את מה שהם חושבים על הדירוגים, ואז לדרג את מה שהם חושבים על הניתוח של המשלוח של הדירוג של הבלוג. אז, אנחנו מבקשים מהמשתמשים שימליצו עלינו לחבריהם (ויש לנו על זה פטנט).

גייסתם מקרנות? הקרנות נלחמו להשקיע בנו והיינו צריכים להגיד לא לכמה מהן. לא עברנו שום תהליך בדיקת נאותות, בגלל שהרקורד שלנו כל-כך מרשים שהקרנות ויתרו על זה.

באיזה שלב אתם? יש לנו מוצר עובד בגרסת פרה-בטא (בבית החולים הסיעודי 'עין לקשיש' בנצרת עילית), וההתלהבות ממנו היסטרית.

ואקזיט? אנחנו הולכים על אקזיט גדול. אם יציעו לנו פחות מ-X דולר - אין סיכוי שנמכור.

עצות ליזמים אחרים? העיקר הכוונה. לא לפחד כלל. שריפת מזומנים היא גם הכנסה (לא שלנו, אבל הכנסה)

איפה אתם בעוד שנה? ר' ימשיך למיזם הבא (יש לסטארט-אפ שלו כבר שם: כישלוני-פיי). מ' יחזור לתחביב האהוב עליו (Real Dungeons and Dragons), וש' ייצא להפלגה גדולה (בחסק'ה של אח שלו בחוף הרצליה).

בהצלחה לכולם.

הכותב הוא יזם ומנהל בתעשיית ההיי-טק