מטה מאבק היוצרים: הרשות השנייה לא מפרסמת את דו"ח העמידה במחוייבויות הזכיינים

היוצרים טוענים כי הדו"ח היה אמור להיות מפורסם כבר לפני 5 חודשים ; הרשות השנייה: "דו"ח הרשות לשנת 2007 הושלם בימים האחרונים, וזאת לאחר שבוצעו בו השלמות כנדרש"

הרשות השנייה לא מפרסמת במועד את דו"ח הרשות לשנת 2007 בדבר עמידת זכייני ערוצים 2 ו-10 במחוייבויותיהם בתחום התוכן ובתחומים אחרים, כך טוען מטה המאבק של איגודי היוצרים. בתגובה לאיחור בפרסום הדו"ח פנו במטה המאבק לראשי הרשות בבקשה לקבל באופן מיידי את המסמכים. יש לזכור כי ברקע לכך עומדת החלטה של מועצת הרשות השנייה שהתקבלה על-ידה כבר לפני שנה לפיה דו"ח הרשות יוצג לא יאוחר מחודש יוני 2008, קרי לפני 5 חודשים.

מטה המאבק של איגודי היוצרים טוען כי אי פרסום דו"חות 2007 עומד גם בניגוד להתחייבות שנתנו בעבר אנשי הרשות. יתרה מכך טוענים היוצרים כי בדיון שהתקיים בבית המשפט העליון טענה הרשות כי טיוטת הדו"ח כבר מוכנה. איגודי היוצרים טוענים עוד כי העיכוב בפרסום הדו"ח נובע לאור העובדה שחוסרי ההשקעה של זכייני ערוץ 2 לשנת 2007 עומדים על למעלה מ-60 מיליון שקל ובעצם לרשות אין דרך להתמודד עם כך.

"הדברים חמורים שבעתיים לאור התנגדותה הבלתי ברורה של הנהלת הרשות להסכמי היוצרים עם הזכיינים. מן הראוי לציין כי בדו"ח 2006 'כיבסה' הרשות חובות סוגה עילית של הזכיינים בסך של למעלה מ-35 מיליון שקל בטענות שונות ויתכן כי המכבסה עדיין עובדת על 2007. ברור לכל בר דעת כי תמונת המצב של 2008 ידוע כבר עכשיו וברוח הימים הללו אפשר לומר כי מדובר במפולת של ממש בכל הקשור להשקעת הזכיינים בסוגה עילית", טוענים היוצרים.

במכתב שנשלח היום למנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, וליו"ר הרשות, נורית דאבוש, כתבו ראשי מטה המאבק כי "מעבר למשמעות הציבורית הבעייתית שבאי פרסום הדו"ח לשנת 2007 בפני הציבור הרחב כאשר אנו עומדים בסופה של שנת 2008, אנו תמהים מדוע פנייתנו הקודמת לא זכתה לכל מענה, ומדוע טרם הועבר אלינו הדו"ח האמור, טיוטה שלו או כל פורמט גולמי שלו. נוכח האמור לעיל, אנו פונים אליכם בשנית בבקשה לקבל לאלתר את דו"ח הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לשנת 2007, ובכללו את מלוא הנתונים ביחס לכל ההפקות המקומיות לסוגיהן וסוגותיהן, אשר שודרו בפועל בשנת 2007 במסגרת שידורי זכייני ערוצים 2 ו-10".

מהנהלת הרשות השנייה נמסר בתגובה: "דו"ח הרשות לשנת 2007 הושלם בימים האחרונים וזאת לאחר שבוצעו בו השלמות כנדרש. מטבע הדברים הנתונים נבדקים באופן יסודי וניתן לפרסמם רק לאחר קבלת דו"חות מבוקרים וחתומים ע"י רואה החשבון של כלל הזכיינים. הרשות פועלת על פי החוק והכללים המפורסמים לכל ובהתאם לאמות מידה ציבוריות ושקופות. בהתאם לכך מסווגות התוכניות ונקבעים שיעורי העמידה במחויבויות ועליהם אנו עומדים ודורשים השלמתם. הטענות על פעולות ניקיון ו"כביסה" מופרכות וניתן לעיין בדו"חות הקודמים".