הרוכש של קניון אם המושבות מנכסים ובניין: צבי קופרלי, מבעלי רשת חצי חינם

מסע המימושים של נוחי דנקנר הסתכם בשבוע שעבר ב-186.13 מיליון שקל

צבי קופרלי, מבעלי רשת חצי חינם, הוא שרכש את קניון אם המושבות והנכס של ישפרו בחולון מידי קבוצת נכסים ובניין .

מסע המימושים של נוחי דנקנר הסתכם בשבוע שעבר ב-186.13 מיליון שקל. חברת נכסים ובנין מקבוצת IDB שבשליטתו הודיעה בסוף השבוע כי היא מכרה, באמצעות חברה בת, את כל זכויותיה במרכז המסחרי אם המושבות בפתח-תקווה, תמורת 98 מיליון שקל. החברה מסרבת להגיב בנוגע לזהות הרוכש.

המרכז המסחרי כולל קומת קרקע מסחרית, שתי קומות משרדים, שתי קומות נחייה תת קרקעית, חניון עילי ושטחי שירות. שטחו הכולל של המרכז הוא 6,733 מ"ר.

החברה ציינה כי בעקבות המכירה היא תרשום הפסד נקי של כ-5.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2008.

בערב שקדם להודעתה של נכסים ובנין לגבי קניון אם המושבות הודיעה החברה בת, ישפרו, כי היא התקשרה עם גורם למכירת מלוא זכויותיה בנכס שעל מגרש בן 37 דונם באזור התעשייה חולון, תמורת 60 מיליון שקל. נכון לדוחות הכספיים של החברה לשנת 2007 עמד השווי ההוגן של הנכס על 65 מיליון שקל. גם פה הודיעה החברה כי בעקבות מכירת הנכס היא צפויה לרשום הפסד של כ-4.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי של שנת 2008.

שני מימושים אלה מצטרפים למכירת הקרקע שביצעה החברה בנס ציונה בתחילת השבוע שעבר תמורת 28.133 מיליון שקל, אז היא מכרה לחנן מור מגרשי בנייה בשטח כולל של 5.9 דונם, עליהם ניתן לבנות 12,260 מ"ר בנוי בשלושה בניינים, שיכללו 78 דירות בשכונת הארגמן שבמערב העיר. מחיר זה שיקף עלות קרקע ליחידת דיור של 361 אלף שקל.

בסיכומן של שלוש עסקאות אלה מימש דנקנר נכסים בשווי 186.13 מיליון שקל תוך שבוע.

בניגוד לפרסומים לפיהם מעמידה נכסים ובניין למכירה נכסים מסחריים נוספים של החברה בת ישפרו ואת חלקה (50%) בקניון גבעתיים אומר היום דובר החברה כי נושא זה לא נמצא על סדרה יומה של החברה.