הצעת הסדר נושים למילומור: כל החובות ישולמו לנושים, פרדי רובינסון יוותר על השליטה

כזכור, מילומור קרסה בשל חובות בסך כ-900 מיליון שקל, מהם כ-500 מיליון לבנק הפועלים ; רובינסון מוכן לוותר על השליטה בקבוצה, כך שמשקיע שיזרים לפחות 30 מיליון שקל - יוקצו לו מניות שיהוו 51% ממילומור

הנאמן בהקפאת הליכים לקבוצת מילומור , רו"ח חן ברדיצ'ב, ביקש היום (ב') מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לאשר 3 הסדרי נושים לחברות הקבוצה, שלפיהם יקבלו גם הנושים הלא מובטחים 100% מחובם. כזכור, החברה קרסה בשל מצוקה תזרימית שהביאה לחובות בסך כ-900 מיליון שקל, מהם כ-500 מיליון לבנק הפועלים .

בדו"ח שהגיש הנאמן נאמר כי פרדי רובינסון מוכן לוותר על השליטה בקבוצה, כך שמשקיע שיזרים לפחות 30 מיליון שקל - יוקצו לטובתו מניות שיהוו 51% ממילומור (אחרי ההקצאה).

הנאמן ניהל משא-ומתן עם מספר משקיעים, אך המגעים טרם הבשילו. חלק מהסדרי הנושים מתבססים על נכסיו האישיים של רובינסון, שהסכים כי הלוואות הבעלים שלו ייפרעו רק אחרי שכל הנושים יקבלו את החוב.

בנוסף, הסכים רובינסון לוותר על 10% ממניותיו במילומור לטובת בנק הפועלים, תמורת הסכמת הבנק לגדר את סכום החוב המקסימלי של החברות בגין ערבותן לחוב של רסידו סי לבנק. רוב החוב של מילומור לבנק הפועלים (420 מתוך 500 מיליון שקל) הוא של רסידו בגין קומפלקס "sea mall" באשדוד. לפי ההסדר, הפועלים ימנה כונס למימוש הקומפלקס, ואז ערבות מילומור לחוב תוגבל ל-70 מיליון שקל בלבד.

הסכמתו של בנק הפועלים לקבל מניות של מילומור מהווה הבעת אמון בחברה. כזכור, בראשית הדרך התנגד הבנק להקפאת ההליכים.

באמצעות עוה"ד שלום גולדבלט ויוסי מנדלבאום מדווח הנאמן, כי כדי לצמצם את הוצאות הקבוצה הוא מוציא את מילומור מתחומי פעילות שהניבו הפסדים או שלא היו סינרגטיים עם פעילותה, ובהם ביצוע קבלני (שהביא להפסד של 100 מיליון שקל בשנתיים), בתי-אבות, תיירות, תקשורת וטיהור שפכים.

למעשה, מבקש הנאמן להפוך את מילומור לחברת אחזקות נדל"ן ממוקדת ואטרקטיבית. הוא פיטר את רוב העובדים, וכיום נותרו כ-40 מתוך 130 העובדים. בהמשך תעסיק החברה כ-20 עובדים בלבד.

הסדר הנושים של חברות הליבה (מילומור הבורסאית, רסידו ייזום פרויקטים, רסידו פיבי ורסידו נכסים) קובע, כי מימוש נכסיהן ופירעון החוב לנושים ייעשה בתוך 4 שנים, כאשר גם הנושים הלא מובטחים יקבלו 100% מחובם.

גם הנושים של רובינסון נכסים, חברת אחזקות שנכסיה הם בעיקר מניות מילומור (54%) והלוואת בעלים בסך 82 מיליון שקל שהזרים רובינסון, יזכו לקבל 100% מהחוב. מאחר שרובינסון ערב אישית לחובות החברה, פירעון החוב ייעשה גם מתוך נכסיו האישיים. החובות לנושים ייפרעו כהלוואה נושאת ריבית על פני 3 שנים.

לפרויקט "מצפה בית-שמש" יוחד הסדר נושים נפרד, שצפוי להיות הסדר מניב. סוכם עם הבנק הבינלאומי , שהעמיד אשראי בסך 100 מיליון שקל, על תזרים שיאפשר את השלמת הבנייה ומסירת הדירות לרוכשים. ההסדר צפוי לפרוע 100% מהחוב לכל הנושים בתוך שנה וחצי, ובחישוב שמרני אף להותיר כ-22 מיליון שקל שיועברו לנושי שאר החברות בקבוצה.