מקאן-אריקסון נערך למיתון: מקצץ בשכר ומוציא עובדים לחופשה ללא תשלום

יו"ר הקבוצה אילן שילוח יקצץ 15% משכרו, והעובדים יוצאו לחודש של חופשה ללא תשלום במהלך 2009 ; מקאן: המהלך נעשה כדי למנוע פיטורים ולשמור על יציבות מקום העבודה ; בזרמון-גולדמן וראובני-פרידן פוטרו עובדים

משרדי הפרסום ממשיכים להיערך לקראת המיתון הצפוי - אם כי לא כל המשרדים בוחרים בדרך של פיטורים. במקאן-אריקסון בחרה ההנהלה במהלך של קיצוצים בשכר. היום כינס יו"ר הקבוצה, אילן שילוח, את אנשי המשרד והודיע להם על שורה של צעדים שמטרתם לצמצם עלויות. כחלק מהמהלך מקצץ שילוח בשכרו כ-15%, במשכורות אנשי ההנהלה הבכירה של הקבוצה (מנכ"לים, סמנכ"לים וכדומה) יתבצע קיצוץ של 12% ואילו שאר העובדים יספגו חודש של חופשה ללא תשלום במהלך 2009. רוב ימי החופש יהיו בחגים ומיעוטם בתקופת הקיץ.

ממקאן-אריקסון נמסר היום (ג') כי המהלך נעשה על מנת למנוע פיטורים ולשמור על יציבות מקום העבודה מבלי לפגוע בשירות ללקוח.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס" גם במשרדים אחרים נעשים בימים אלה צעדים של הכנה למיתון: כך למשל פוטרו עובדים במשרדי הפרסום זרמון-גולדמן וראובני-פרידן.

לעומת זאת, ישנם משרדים אחרים שבוחרים שלא לנקוט בצעדי קיצוץ בשכר ופיטורים. "אנחנו לא מאמינים בבונקר כי אם במשחק התקפה", אומר גיל סמסונוב, מבעלי גליקמן-נטלר-סמסונוב, "נשמור במקסימום זמן שאפשר על העובדים והשכר שלהם השנה. הדרך שלנו להתמודד עם המיתון היא לנסות ולהביא עוד שני תקציבים ואז לא נצטרך לקצץ".

לדברי אייל חומסקי, מבעלי אדלר-חומסקי&ורשבסקי: "אין לנו כרגע תכנון קונקרטי לשום סוג של קיצוצים, עד שלא נדע את היקפי הפעילות בשנה הבאה לא נבצע שום מהלך. כרגע, אצלנו לפחות, נראה שהולך להיות גידול בפעילות בשנה הבאה".